1 Laatst bewerkt door ariane (07-07-2008 23:34)

Onderwerp: marsepein/ fondant barstjes

Hoi Dames,

Nou, afgelopen weekend heb ik een barbie willen bekleden met marsepein/fondant maar die kreeg alleen maar barstjes. Zodra ik het op de biscuit legde scheurde het of er kwamen heel veel barstjes in; ik heb het een aantal keer geprobeerd maar het lukte gewoon niet.
Wie o wie kan mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan??

Alvast bedank
Groetjes Ariane

2

Re: marsepein/ fondant barstjes

Is het tedroog geweest?
Dat is bij mij vaak het geval...goed doorkneden,
en als je dan nog barstjes krijgt, een beetje vet-crisco erdoor doen,
dan moet het wel lukken..

Succes ermee!

3

Ik heb crisco vet gebruikd en flink gekneed,  opnieuw geprobeerd maar er kwam steeds barstjes in, ik werd gewoon gek van, maar is dat door die fondant gekomen?

4

Welke fondant en wat voor marsepein heb je gebruikt? Ik zat ook meteen te denken aan goed kneden, maar als je dat echt hebt gedaan, maakt het soms uit wat je gebruikt. Ik heb er wel last van als ik bijvoorbeeld andere marsepein gebruik (andere dan de 3:1) en bij sommige fondantsoorten (bijvoorbeeld de marshmallowfondant, als ik er veel poedersuiker door kneed omdat het zacht voelt gaat het ook heel snel scheuren).

Mijn website: Presentaart

5

ik heb fondant van bakels gebruikt en marsepein bij planet cake gehaald zou dat komen door de kleurstof misschien?

Gr Ariane

6

Heb je het misschien te dun uitgerold? daar kun je ook scheurtjes van krijgen. Verder zou ik het niet weten...

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me