1

Onderwerp: mmf tipje

hai dames,

Gisteren heb ik besloten om zelf mmf te maken. Heb het precies gedaan zoals in het recept beschreven staat. Op een gegeven moment ging ik het met mijn handen kneden, nou dat was een totale mislukking. Me handen zaten zo onder en het viel gewoon niet te kneden doordat het zo plakkerig was. Toen nog poedersuiker erbij gedaan maar ook dat hielp niet. Dochterlief had de kraan voor me opengedraaid en ik heb toen mijn handen met heet water afgespoeld, anders ging die plakzooi er niet af. Maar ik had dus geen handdoekje meer in de keuken liggen en had toen een beetje natte handen. Er lag nog een beetje marshmallow smurrie in het bakje waar ik net mee bezig was. Ik heb het gepakt en ben het toen proberen te kneden. En het ging echt supergoed en plakte niet aan mijn handen. Nog een klein beetje poedersuiker erbij en het is gewoon helemaal goed gelukt. Dus als je handen een beetje vochtig zijn kan je het dus super kneden!

2

Re: mmf tipje

Hoi,
Ik heb het zelf ook net gemaakt voor de eerste keer. En het ging super goed.
Eerst zoveel mogelijk met de lepel en daarna deed ik frituurvet aan mijn handen smeren, en pakte voorzichtig een klein stukje. Dat stukje legde ik meteen op een bordje vol met poedersuiker, duwde het iets en draaide het weer om.
Niets aan mijn handen. Doordat ik het steeds omdraaide als het iets plakkerig werd, kreeg ik dus weer poedersuiker bovenop en plakt dus niet.
Als hij helemaal plat was,( na 10 keer draaien) kon ik er zo een bal van maken.

Maar nu heb ik nog wel een vraagje, het moet luchtdicht bewaard worden.
Kan ik het alleen gebruiken voor het bekleden, of kan ik er ook mee boetseren?
En wat gebeurt er dan mee, als het een dagje op de taart zit? Wordt het dan harder, of zakt het dan toch in elkaar? Lijkt nog een beetje slap.
Ik denk bijvoorbeeld aan vlinders, met de vleugeltjes los van de taart.
Maar ik was heel verrast dat het zo makkelijk ging.

3

ik ben zelf ook nog geen expert, maar heb heb wel gebruikt om te boetseren, het word dan wel iets harder als het even op de taart staat. Maar nog wel heel goed te eten

4

ik smeer mijn handen en mijn werkvlak goed in met CRISCO. Zorg dat je je man in de buurt hebt, dan kan die de sbp toevoegen terwijl je kneedt! De volgende taart heb ik bekleed en gedecoreerd met mmf:

http://85.17.151.66/139100001-139150000/139147601-139147700/139147665_3_XJru.jpeg

http://85.17.151.66/139100001-139150000/139147601-139147700/139147666_3_m685.jpeg

Life can be a series of magical moments, if only you let it...

5

Wauw, echt mooi zeg!