1

Onderwerp: Hoe deel je een stapeltaart?

Misschien een heel domme vraag, maar ik zie prachtige stapeltaarten.
Maar als je die aan wil snijden, moet je de lagen dan van elkaar afhalen?
Of snij je eerst de bovenste taart, en pas als die op is, de volgende?
Lijkt mij dat de ondersten en veel minder mooi uit zien, omdat alleen de buitenste gedecoreerd is.
Zelf heb ik nog nooit gezien dat ze hem aansneden.
Onze bruilofttaart, stond gewoon op een kandelaar met 3 lagen.
Dan is iedere laag helemaal versierd.
Ik ben heel benieuwd.

Groetjes Corina

Re: Hoe deel je een stapeltaart?

Hoi,

Ik doe er altijd zo'n zilveren rondje op voordat ik de volgende taart erop stapel. Zodoende blijft je taart dus heel als je deze aansnijdt. Dus als de 1e taart helemaal is aangesneden, haal je dit rondje weg, en begin je met de volgende taart.

Groetjes Saskia

3

Bij het eenmaal aansnijden zien de taarten er nooit meer zo mooi uit dus dat de onderste in het midden niet versierd is, stoort echt niemand hoor (zelfs mij niet en ik ben wel een tut hola hoor  ;) :-D)
En ja gewoon op het kartonnetje snijden, als de ene laag op is, kartonnetje eraf en de volgende laag.
Mensen zijn op dat moment al niet meer bezig met de taart bewonderen hoor, staan gewoon in de rij met hun bordje (en denken waarschijnlijk.. schiet een beetje op) ;) :-D :lol:

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

oke, maar je kan dan dus niet kiezen, van welke taart je een stukje wilt.
Zoals als je 3 verschillende taarten maakt.
Want ik lees dan vaak, bovenste gevuld met ... onderste met ...

Hoi,

Ja wel dat kan wel, goed opletten wanneer de taart wordt aangesneden waarvan jij dat lekkere stukje wilde........
Het is echt niet zo dat je volgende taart helemaal uit elkaar valt, deze ziet er alleen wat minder mooi uit, maar zal nog net zo lekker zijn......

6

Of gewoon allemaal van elkaar afhalen voordat je gaat snijden zodat je wel kunt kiezen.

7

oke, eigenlijk jammer om die prachtige taarten op te eten zeg!
Het zijn net plaatjes.

8

Lara M. schreef:

(zelfs mij niet en ik ben wel een tut hola hoor  ;) :-D)

:x O-)

Mijn website: Presentaart

9

Ik weet het eigenlijk niet, ik ben nooit bij het aansnijden dus dat is gelijk een zorg minder ;)
Ik raad bruidsparen wel altijd aan om maximaal 2 verschillende smaken te nemen, omdat mensen anders toch geen idee hebben wat wat is. Ik heb een keer op een bruiloft een stuk taart naar binnen zitten werken (vanille) en kwam er pas achter dat er ook nog anders was toen ik chocoladevulling zag liggen bij iemand anders tussen de taart! :( Balen joh ;)
Maar ja, dat geeft weer aan dat je het gewoon ophaalt en opeet zoals van je verwacht wordt ;)

Mijn website: Presentaart