1

Onderwerp: vraag witte chocolademousse (van Lara)

Ik geloof dat ik eindelijk gevonden heb wat ik bij de frambozenbavarois ga maken!
Nu staat er in het recept dat je het 4 uur in de koelkast moet zetten om het op te laten stijven. Ik ga de taart donderdagavond vullen en bekleden en dat wordt het wel een latertje! Kan ik deze vulling ook morgenavond maken en dan donderdag gebruiken? De taart gaat kant en klaar donderdag de vriezer in om er zaterdag weer uit te mogen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Sylvia

Re: vraag witte chocolademousse (van Lara)

Natuurlijk gaat dat, er zit uiteindelijk maar 1 dag tussen dan, en dat is nog geen ramp hoor.  Je moet het allemaal niet te lang bewaren maar 1 dagje en dan de vriezer in kan absoluut geen probleem zijn (tenminste als je de mousse wel in de ijskast bewaard).

3

Peggy (lieveheersbeestje)  heeft helemaal gelijk, het is zelfs wat makkelijker als je het wat eerder maakt, soms stijft alles niet zo snel op (op de een of andere duistere manier ;) ) dus van te voren is altijd beter :-D
En ja hoor het kan gewoon  ingevroren worden!
Sukses met het recept!
De witte chocoladeroom is trouwens ook errug lekker en heel makkelijk te maken, moet alleen wel een hele nacht opstijven maar ik weet niet of dat in de vriezer kan (heb ik nog niet geprobeerd). Je kunt altijd de cognac vervangen door iets met een frambozenlikeur (als dat bestaat ?)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Bedankt voor de antwoorden, ik ga morgen lekker aan de slag!

Groetjes, Sylvia

5

Frambozenlikeur bestaat wel hoor, Lara!

6

witte chocolademouse kun je ook kant en klaar kopen!
en die is lekker....
staat bij de toetjes. in ieder geval bij deen. ik ga hem denk ik eens proberen tussen een taart.