1

Onderwerp: Nieuwe oven..wie kan me helpen met baktijden

Eindelijk heb ik een inbouwoven...maar nu..ik ben gewent om met een combi magnetron te werken en dat was gewoon biscuit 30 minuten 180 graden...
Maar ik heb nu:

Hetelucht of 3d hetelucht en boven en onder warmte...
Heeft iemand dit ook.ik heb de hetelucht en 3d geprobeerd maar na een kwartier was hij al bruin maar niet hoog en de bovenkant nog niet gaar..moet je met hetelucht en 3d hem misschien lager doen in tempratuur?

En heb vanmorgen cake geprobeerd in hetelucht ..die moest officieel 1 uur bakken op 160 graden,maar was na een half uur al klaar en weer niet hoog...hmmm

kan iemand me helpen?

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

2

Re: Nieuwe oven..wie kan me helpen met baktijden

Ik heb ook zo'n combi-oven, en ben er nog niet helemaal uit wat het beste is...

Ik heb 3D hetelucht geprobeerd, en inderdaad, dat werkt niet echt..
Nu pak ik de laatste tijd de onder en bovenwarmte op 160 graden en dan 30 minuten en dat gaat redelijk, maar ik heb nog steeds niet van die mega-hoge taarten...

Echt uitproberen dus...ik lees nog even mee of er meer reactie's komen..

Succes in ieder geval!

3

Ik gebruik zelf altijd de boven- en onderwarmte, dat bakt prima. Weet niet wat hete lucht of 3D hete lucht is eigenlijk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik heb een hete lucht oven en daar bak ik mijn biscuits in op 180 graden en dan 35 min. Deze komen er mooi hoog en mooi bruin en gaar uit...ik doe de oven wel 10 min. voorverwarmen ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Ik heb ook hete lucht en bak mijn biscuits 30 tot 35 minuten op 160 graden. In principe geldt voor hete lucht de volgende standaard: neem de normale oventemperatuur minus 10%. Dus als het recept zegt, bakken op 200 graden, bak je 'm op hete lucht op 180 graden. Ik gebruik altijd de hete lucht oven, doe het eigenlijk altijd op deze manier en het gaat ook eigenlijk altijd goed......

Groetjes, Tessa

6

ok thanks...ik ga het zsm proberen...ik laat t ff weten..
Groetjes Yvonne

www.juffrouwtaartshop.nl

7

Hete lucht is inderdaad ook wel mogelijk, maar als je toch beschikt over onder en bovenwarmte zou ik die gewoon nemen! Die is toch meer geschikt, en dan kun je de normale temperaturen van het recept aanhouden. Wel bij een nieuwe oven even rustig kijken hoe het gaat, dus 5 min (of iets meer) vantevoren vast eens gaan prikken om te zien of ie al gaar is.
Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

vanmorgen al geprobeerd... 150 graden 30 minuten en prima kapsel :-)

www.juffrouwtaartshop.nl

9

o ik ga zo nog een cake proberen die moet normaal 60 minuten 160 graden dus ik probeer het even op 140 graden denk ik...

www.juffrouwtaartshop.nl