TaartJo schreef:hoe heb je dat fruit allemaal zo mooi gemaakt? En is het marsepein??
Het zijn eigenlijk 3 soorten, allemaal van m'pein:
- de druifjes, peertjes, appels en bananen zijn in een vormpje gemaakt, eigenlijk voor gips bedoeld en al weet ik hoe oud, kwam uit de 'speelgoedkast' toen mijn ouders een paar jaar geleden gingen verhuizen..
- de aardbeitjes en kersjes zijn uit de losse pols door mijn dochter gemaakt, de ananas door mij. Wel mbv een bloemetjes (voor de kroontjes van de aarbeien en de ananas en blaadjesuitsteker (voor de kersenblaadjes)
- de sinaasappel, watermeloen en kiwi zijn weer anders gemaakt. Daarvan is de watermeloen het simpelst uit te leggen, een half bolletje roze bekleden met wit, dan lichtgroen en dan donkergroen en er dan heel voorzichtig plakjes van snijden, pitjes erop met de eetbare stift en klaar! Voor de sinaasappel eerst losse partjes maken en bekleden met heel dun wit en dan een donkerder oranje schilletje om het bolletje. Voor de kiwi eerst de 'ster' met wit erin zien te freubelen, die was het lastigst...
Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"