Onderwerp: Bloemen van Kaatje, tas van Lonestar, piece-of-cake-kopie etc.........
Voor woensdag waren 3 taartjes besteld door een vriendin uit Ede: manlief regelde een zakelijke afspraak in Rotterdam en haalde de taartjes op. Hoe ver mensen niet gaan.....(wel erg leuk hoor!)
Taartjes op dinsdag gemaakt, voor het eerst last van het warme, vochtige weer: ik kreeg de zijkant van de witte taart niet strak (marsepein gemengd met mmf, bleef slap...)

witte taartje: gevuld met bokkepootjescreme, kersenvlaaivulling en chocoladeganache

rode taartje: gevuld met sinasappeltoetje van de maand, sinasappeljam met manderijntjes

chocoganachebol: gevuld met bonbonblocmousse, dulche de leche met peer
Vrijdag juffendag bij mijn jongste zoontje. Voor de beide juffen 20 cm bollen met DE bloem van Kaatje nagemaakt in het paars. Was erg leuk om te doen!

Gevuld met sinsasappeltoetje van de maand, sinasappeljam met manderijntjes
Voor mijn stiefmoeder 2 taartjes voor haar verjaardag. Omdat ik het toch wel weer (te) druk had met de andere opdrachten en ik onverwachts de vrijdag voor het bakken moest missen, het geheel maar wat eenvoudiger gehouden. Mijn vader is allergisch voor amandelen, dus voor hem een choco taartje en voor het mooie 1 van marsepein voor de rest.
Deze en de rest van de taarten zijn allen gevuld met mascarpone gemengd met gepureerde aardbeien en een laagje aardbeienjam en verse aardbeien.

Vrijdagavond aan de slag met de 2 opdrachten voor moeders van school:
Mijn eerste tas: naar het idee van Lonestar.
En Aoife koos voor deze Piece-of-cake-kopie:

)

. En ik vind dat de fruitbol er heel aantrekkelijk uitziet, leuk met dat kleine beetje groen van de kroontjes.