1 Laatst bewerkt door Random (07-07-2008 17:05)

Onderwerp: wonder mold bekleden

hoi hoi
wil graag de wonder mold (jurk van barbie vakvorm)bekleden met rolfondant
hoeveel heb ik hier voor nodig en hoe krijg ik de jurk mooi strak   ?doe het voor het eerst.en hoeveel bbr heb je er voor nodig ?wil deze  zelf maken voor verjaardag vrijdag.
en hoe maken jullie de slagroom wat je als vulling gebruikt ?hoe lang van te voren kun je fondant kleuren en hoe bewaar je die dan?en oh ja hoe meten julie de  omtrek van de lap uit die je als jurk erom heen doet sorry voor de vele vraagje maar kom er niet uit en wil het graag meteen goed doen kan namelijk niet overdoen als het mislukt .
heb de how to al tig keer gezien maar wil graag weten hoeveel gr fondant en vulling.
groetjes marie

2 Laatst bewerkt door Glamour (07-07-2008 17:53)

Re: wonder mold bekleden

ik gebruik meestal een ongeveer 400 gram fondant of marsepein voor de jurk van de barbie. Vulling zou ik gewoon het recept aanhouden. Als je hier op de site kijkt bij recepten, dan zie je de hoeveelheden, dat is genoeg voor je taart. Ik gebruik geen slagroom als vulling, maar botercr

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

dank je voor je tips ga ze meteen uitvoeren ,heb recepten al overgeschreven en ga vanmiddag fondant kleuren.
gr marie

4

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Hier nog een tip doe je vullingen niet te dik en probeer het kapsel aan de randen echt op elkaar te laten komen , met een strakke rok zie je anders de vullingen sneller erdoorheen schijnen. En meestal vul je de rok zo'n 4 keer.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

6

net Belle gemaakt (zie parade) en die is strak gedaan, da's heel goed draaien tillen gladstrijken tillen draaien strijken etc. Fondant niet te dun uitrollen en royale lap. Ik gebruikte trouwens marsepein... Ik heb er 6 lagen van gesneden en dus 5 lagen vulling, dijkjes botercreme en goed afstrijken, koelkast en tweede laag botercreme erop en weer gladstrijken. Bij lichte kleuren rokken kan je namelijk de lagen zien. Je kunt ook een dunne onderrok maken in wit en dan een gekleurde rok erbovenop, heb je wel een dikke laag fondant. Fondant schijnt trouwens wel iets minder door heb ik het idee....

lekker duurt het langst!