1

Onderwerp: meringue-botercrème

Gisteren deze bc gemaakt om vandaag te verwerken in een taart. Nu blijft hij na het opkloppen wat waterig. Ik heb hem toch als dijkje gebruikt en om af te smeren. Maar hoe kan ik dit voorkomen. (heb het recept van Karen gebruikt: dit dus)

Zou het waterige kunnen liggen aan het soort goede boter? Heb nu huismerk van AH gebruikt. 2 pakjes ongezouten en 1 gezouten per portie. (want er liggen nog 4 zakjes in de vriezer :9)

Hij is heerlijk van smaak. Heb nog een portie BC met chocopasta als vulling klaar staan voor de taart van morgen. :9

2

Re: meringue-botercrème

Ik vind hem ook super lekker.
Ondertussen doe ik het met 500 gr boter op 500 suiker en 250 eiwit.

En dan lijkt hem vaster ? Maar ik smeer er ook mee af en gebruik hem als dijkje.

3

Ik doe zelf gelijke hoeveelheden eiwit en suiker en het 3-voudige boter want anders vind ik het veeeel te zoet. Ik gebruik planta met 78% vetgehalte en tot nu toe werkt dat prima voor mij. Ik heb er zelfs onlangs gemaakt met eiwitpoeder en water.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

4

Dan ga ik toch maar weer eens over de grens boodschappen doen! ;) En breng ik buiten de hagelslag van côte d'Or de planta mee.

Het heeft zich redelijk laten verwerken maar werd toch redelijk snel weer zacht (had hem tussen het afsmeren en bekleden weer in de koelkast gezet.
En wie weet met andere boter zal het misschien niet zo waterachtig worden.

5

Ik gebruik roomboter, dat is toch het lekkerste.

6

Ik heb net met eiwitpoeder, water, suiker en boter (verhouding eiwit:suiker:boter = 1:2:3) meringue botercr

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

Ik blijf hem ook absoluut heerlijk vinden. Maak hem ondertussen ook wel met de gewone 1-2-3 verhoudingen. En na een aantal keer is het zo snel klaar gemaakt !

8

Ik vond het ook nu voor de eerste keer redelijk snel gaan. En als mijn mixer aanstaat, kan ik ondertussen even wat anders doen...

Een vraagje: kan ik met meringue botercr

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Ik doe er alles mee en vries hem ook in. Hij wordt niks waterig met ontdooien dus tussen een taart invriezen moet ook gaan denk ik.