1

Onderwerp: hoelang kan je een taart die af is bewaren ??

Ik bedoel dus in de vriezer?
in september ga ik met zwangerschaps verlof
mijn zoontje wordt eind oktober 4 , maar 6 november ben ik uitgerekend van de tweede ( hoe doe ik t toch he :))  dus ik weet niet waneer die kleine uk zich laat zien , daarom lijkt het me handig om voor die tijd de taart die ik wil gaan maken af te hebben , alleen vraag ik me dus af hoe lang je zon taart kan bewaren in de vriezer? en blijft het dan wel lekker ? als je hem ontdooit ?

veel liefs Yvonne

2

Re: hoelang kan je een taart die af is bewaren ??

Ik zou de taart niet langer dan een week of 2 bewaren, maar goed normaal gesproken bij de bakker voor de bruidstaart wordt ie wel heel lang erin gezet dus het zou moeten kunnen.  Maar als je 2 weken voor de verjaardag van je zoontje de taart maakt, zou het toch lang genoeg van te voren moeten zijn......
Voor de smaak gaat het prima, 24 uur van te voren laten ontdooien in de koelkast in een kartonnen (geen plastic) taartdoos of sommige mensen laten hem gewoon in het plastic zitten van het invriezen. En dan smaakt en ziet het er prima uit!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: hoelang kan je een taart die af is bewaren ??

Een compleet gevulde en beklede taart kun je zonder enig probleem 3 maanden in de vriezer bewaren! Invriezen in een plastic zak en ontdooien in een kartonnen taartdoos in de koelkast.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep