1

Onderwerp: enkele vragen

Hoihoi,

ik ben al dagenlang van alles op aan het zoeken op het forum. Toch heb ik nog enkele vraagjes:

*Recept mascarponevulling; over welke hoeveelheid mascarpone gaat het dan, een groot of klein potje?

* Als er in een recept basterdsuiker staat van welke kleur ga je dan uit?

* Recept voor pralin

2

Re: enkele vragen

Vraag 2 is altijd witte basterdsuiker
Vraag 4 plak een rand bakpapier langs je rand van je bakblik dan kan hij nooit overstromen

Voor vraag 1 en 3 moet je ff wachten. Heb ik zelf nog nooit gedaan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hier staat een lekkere mascarpone vulling http://www.dekoekjesfee.be/nl/forums/de … m-frosting

Mascarpone is ook altijd lekker met een confituur onder gemengd.

Witte gewone kristalsuiker, maar nu is er van Tienen ook kleinere snellere smeltende suiker voor warme bereidingen

Bakblik normaal 2/3de ongeveer vullen.

4

ok, bedankt Jolanda.

Ik heb  nog een vraagje, ik heb van die mini papiertjes zoals de gewone cupcakevorm, maar ik heb geen bakblik om die in te zetten, kan ik die los op een bakplaat zetten in de oven of is dat te riskant ?

grtz Elly

5

Ik persoonlijk zou het niet doen. Bij xenos kun je die bakblikken kopen en ze daar inzetten. Weet je zeker dat ze mooi rond blijven.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Bij de hema of aveve (voor de minicupcakejes) of blokker (laatste ben ik niet zeker van) bij ons.

7

Ik heb de vorm bij aveve gezien maar ik vond hem nogal prijzig of zie ik dat verkeerd, 7,99 euro.

En iemand die weet wat bedoeld wordt met pralin