1

Onderwerp: toblerone mousse

Oh jeetje volgens mij heb ik iets fout gedaan. Ik heb de mousse proberen te maken volgens het recept hier op de site. Heb de slagroom warm laten worden en de chocola erin gesmolten. Heb de boel af laten koelen en ben gaan mixen, maar het word geen mousse, lijkt er niet eens op. Het lijkt meer op chocolademelk. Ik heb er een zakje klopfix bijgedaan in de hoop dat het wat meer op mousse zou lijken maar het wil niet. Hoe lang moet ik nog doormixen voor het niet meer op soep lijkt?

2

Re: toblerone mousse

O hou op whaha!!!
Ik heb dit 3 keer achter elkaar gehad!!!
Iedere keer kon ik het weggooien (opdrinken niet alles hoor) volgens mijn moeder
moet je ervoor zorgen dat de chocola echt heel goed koud is anders word het dus niet meer stijf ook niet met 5 keer klopfix!
Ik hoop dat dit werkt!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

3

dat meen je niet??
Maar de chocola wordt warm door erin te smelten en dan moest het afgekoeld toch? Dat heb ik gedaan, maar bedoel je dat het dan superkoud moet zijn voor je gaat mixen? Ik zat al te denken om nog een zakje klopfix erbij te doen, maar heb de chocolade soep nu eerst in de koelkast gezet. In de hoop dat het straks nog te mixen valt, oh bah zeg. Ik hoop niet dat ik het nu ook weg kan gooien. Bedankt voor je reactie, maar dat mogen ze wel eens bij het recept zetten op de site dan.

4

Is het niet de bedoeling dat je het eerst goed af laat koelen, op laat stijven in de koelkast en dan opklopt?

5

Nou dat weet ik dus niet, het staat er als af laten koelen en dan mixen. Dan staat er daarna eventueel op laten stijven in de koelkast. Maar dat is al na het mixen. Maar ik heb het nu in de koelkast staan en ga het straks nog eens proberen. Anders hebben we een stevige chocolademelk vanavond

6

Inderdaad eerst smelten daarna in de koelkast goed af laten koelen, echt koud en dan mixen met eventueel klopfix.

Ligt ook een beetje aan welke slagroom je gebruikt, als ik goedkope slagroom gebruik dan moet ik ook klopfix gebruiken, maar bij de goede slagroom hoeft dat dan weer niet. Tenminste bij mij niet, heb de laatste keer voor het eerst tobleronemouse gemaakt zonder klopfix en die was lekker! :9

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

7

Ik heb dit ook gehad.. Wilde hem al weggooien maar toch nog even de hele nacht in de koelkast laten staan. De volgende ochtend was hij wel stijf! toen alsnog door ander taartje gedaan.. Dus misschien toch even laten staan?

8

als ik een mousse maak ga ik als volgt te werk eerst smelt ik mijn chocolade au bain-marie maar niet te heet laten worden de chocolade mag niet carameliseren ondertussen mix ik eiwit met vanillesuiker en een snuifje zout stijf en apart ook nog slagroom stijf kloppen dan de chocolade bij het eiwit voegen en goed door roeren niet kloppen dan de slagroom bij onder roeren  en dan laten opstijven in de koelkast

9

mistissa schreef:

Anders hebben we een stevige chocolademelk vanavond

Lekker met ummmmmmmmm slagroom!

10

whahaha, nou ja inmiddels heeft het de hele nacht in de koelkast gestaan en ziet er al wat minder vloeibaar uit dan gisteren. Ik moet eerst nog werken vanochtend en ga het vanmiddag dan weer proberen te mixen, thanks voor jullie adviezen

11

de laatste keer heb ik verse slagroom gebruikt en toen de toblerone was gesmolten ( duurde best lang want had het niet heel warm laten worden..) heb ik de pan in de gootsteen gezet die vol stond met stromend koud water, daar 10 min in laten afkoelen en toen opgeklopt, was nog best vloeibaar, maar een uur in de koelkast en toen was ie heeeeeeeeeeeeerlijk, echt een mousse!!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

12

dankjewel voor je reactie, ik weet nu in ieder geval hoe het een volgende keer gelijk goed moet.

13

hmmm ... ik heb het maar 1 keer gemaakt, en dat ging gelijk goed.
Ik heb wel mijn mengsel goed af laten koelen - 15 minuten in de diepvries. En bij het opkloppen (zonder klop fix) heb ik de beslag kom in een bak met koudwater staan. Ging goed!

Groetjes Tweety!