1

Onderwerp: royal icing vraagje

ik heb nu 2 zakken royal icing poeder. kant en klaar van de shop. 500 gram, en 1 kg.
en bij allebei staat precies hetzelfde erop!
dus 60 ml water. nou gok ik dat dat voor de 500 gram is, omdat dat zo'n beetje gelijk staan aan het recept hier op het forum.
maar dan klopt de beschrijving van de 1 kilo verpakking toch niet?

2

Re: royal icing vraagje

even een tipje: Gebruik zeker niet alles tegelijkertijd, dan heb je heel veel te veel.
Ik gebruik altijd: 225 gram poedersuiker, 33 ml water, 5 gram eiwitpoeder. ZOals je ziet heb ik dus geen mix. Maar het is even om te laten zien hoeveel je dan hebt.
Ik heb dan genoeg om zeker 40 vlinders te maken. ik denk zelfs meer.
het is maar beperkt houdbaar. Dus maak eerst een kwart of de helft.
Het zal waarschijnlijk wel 500 gram zijn en 60 ml water.

Veel plezier met freubelen

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

ik gebruik ook altijd de mix van de webshop. ik gok altijd. net wat je nodig hebt. Beetje mix in een bakje, beetje water erbij, roeren met een vork. Het ligt er ook aan wat je wilt doen. Voor lijntjes moet het wat dikker zijn en voor run-out icing, weer vloeibaar. Ik maak altijd meerdere bakjes, nadat ik het heb gemengd, zodat ik er dan nog wat klerustof bij kan doen.
Wel belangrijk, als je niet alles gebruikt, wel eerst de hele zak door elkaar mixen, want in de zak zijn de verhoudingen nog niet goed verdeeld. Dus daarna of weer terug in de zak of in een bakje ofzo doen... succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Hier ook altijd een beetje mix, water bijvoegen tot de gewenste dikte is ontstaan. Anders kun je heel veel weg gooien wanneer je alles aanmaakt. Of je moet 1000 vlinders willen spuiten...? Maar dat lijkt me niet.

5

hihi nee dat niet!
bedankt voor de tip, binnenkort ga ik die zak maar eens opentrekken. en dan een beetje eruit halen. :D

6 Laatst bewerkt door mirjam buit (04-07-2008 21:59)

Wel eerst even de heel zak goed doormengen, dan kan je daarna met een gerust hard gewoon een beetje nemen i.p.v het hele pak.

spuit elf, lees weer niet goed, die tip had je al gekregen  solly