1

Onderwerp: combi magnetron/hete lucht oven

Wie heeft er hier ook een combi magnetron met hete lucht oven? Mijn oventje had het begeven dus gisteren maar even snel voor iets anders gekeken. Nu heb ik dus een CM met hete lucht oven maar staat mijn biscuit er al 50 min. in en nog niet helemaal gaar. Ik bak op 160 graden en de kleur is perfect maar de binnenkant nog niet. Nu maar weer 5 min. erbij op 180 graden en zien wat er nu gebeurt.
Was even benieuwd of hier de temperatuur misschien hoger moet terwijl ik juist dacht dat dit net iets lager moest dan met een normale oven.

Groetjes Fatima

2

Re: combi magnetron/hete lucht oven

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Vind combimagnetrons echt vreselijk!
Heb je al gekeken met de zoekfunctie hier? Er zijn wel een paar topics over ovens.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

hoi

ik heb zelf ook een CM en zet hem altijd op 175 graden zo'n 35 a 40 min.
gaat erg goed.
hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

misschien is de temp niet goed, zou je even met zo;n termometertje in je oven moeten kijken of ie wel ge-eikt is. (of heet eiken alleen zo bij een auto?)
ik heb ook een combi en moet m er altijd net wat langer in doen, dan als ik in een normale ovem bak.
haat ook CM, maag heb ruimtegebrek, dus kan niet anders...
je moet trouwens wel echt opletten, dat als je hem opent als ie klaar is en de oven is nog heet, en je denkt, goh ik doe hem er nog 5 minuten in.... dat je dan wel weer op oven zet... want... anders staat ie op magenetron stand.... heb ik in die 4 jaar tijd al een paar gehad.... alles stond blauw en alles stonk

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik heb ook een combi met hetelucht en nooit geen problemen. Ik bak circa 25 a 30 minuten op 160 graden en dan is hij gaar.. Denk toch dat je temperatuur niet helemaal goed is.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Nou inmiddels staat de 3de biscuit erin en zijn de eerste 2 goed gelukt. Was toch even een kwestie van uitproberen en moeten ze in deze oven net iets langer als mijn oude oventje. Ben allang blij dat ik geen miskoop heb gedaan.....pffff

Groetjes Fatima