1

Onderwerp: Kroon voor op een taart

Hallo Dames,
Ik heb al een tijdje met jullie meegelezen, maar ben besmet met het bakvirus!
Nu komt de verjaardag van mijn dochtertje er weer aan, dus kunnen we weer helemaal los! Zij is helemaal gek van prinsessen, dus het gaat dus een prinsessentaart worden en koekjes om uit te delen op school.
Ik zie op verschillende websites of hier bij het forum van die taarten waar een kroon op staat. Helemaal geweldig! Hoe maak je die? Met rolfondant neem ik aan?
Ziet er namelijk geweldig uit en dat zal zeker in de smaak vallen bij de kleine prinses!
Groetjes,
Jacqueline

2

Re: Kroon voor op een taart

Je kan het maken van fondant of marsepein gemengd met tylose,
dit zorgt voor stevigheid!

Je snijd hem zelf in model en dan plak je hem vast!

Succes ermee!

3

Of een mooi tiara spuiten va RI....das pas echt een prinsessenkroon ;)

4

Hoe spuit je een tiara dan?????????

5

er staat een how to voor het spuiten van een tiara op de site van cake central.

Dit is de link

http://www.cakecentral.com/article113-H … Tiara.html

Er staat ook een how to bij voor zo'n kussen.
Ik heb er zelf al meerdere gespoten en het is zeer kwetsbaar, maak er dus altijd 2 liefst 3. Het is wel erg leuk om te doen. Wat helemaal mooi is(vind ik) om 'm als ie droog is nog goud of zilver te verven. Wel oppassen want dan moet de tiara daarna weer drogen.
Gr. Ingrid

6

Met royal icing. Je doet bakapier op een rol, daar spuit je de tiara op, goed laten drogen, zeker een dag of 2. Dan eraf halen, heel hard vloeken en weer opnieuw beginnen omdat ie in 1000 stukjes is gebroken. Beste is om er meerdere tegelijk te maken, voor de breek.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Mmm, ik ben heel erg benieuwd, ha ha, ga het dit weekend proberen! Is een kroontje minder moeilijk dan? Tjee, ik zie ze ook op kleine cupcakes... Ook leuk! Ik vond zo'n grote op de taart al leuk, laat mijn dochtertje die cupcakes dus maar niet zien, ha ha.
Ik ga in ieder geval proberen! Ik zal jullie het resultaat wel even showen!
Nu even door naar die link, ben benieuwd!!!!!!
Bedankt voor al jullie reacties alvast!!