1

Onderwerp: taart laten glanzen

Hoi allemaal,

Ik ben er door een hele zware zwangerschap en bevalling een tijdje tussenuit geweest. maar de verjaardag van m'n oudste zoon en van een oma zitten er aan te komen, dus komen ook de taartbakkriebels weer terug.

Nou wil ik een taart met gekleurd MMF een (parelmoer-achtige) glans geven. Kan ik dan het beste "Food dust Pearl", "Glidesol Glansversterker" of "Magic Sparkle Dust" gebruiken? Of iets heel anders.

Gr,
Mariska.

PS Het is een jongen geworden en hij heet Scott :-).

2

Re: taart laten glanzen

Hoii hoi, leuk dat je weer terug bent. Gefeliciteerd nog met je zoontje Scott! Wat een leuke naam zeg! Lekker krachtig!
De glidesol glansversterker heb ik zelf in huis, maar dit is alleen om de poeders beter te laten hechten en de glans beter tot hun recht te laten komen.  Het verschil tussen food dust pearl en de magic sparkle is dat de magic sparkle een meer glitter effect geeft, de food dust pearl geeft een meer rustigere glans. TJa lastig uit te leggen... Wellicht gewoon allebei kopen en uit proberen op een stukje?
De glidesol is niet zo heel gemakkelijk aan te brengen, die moet je altijd even een beetje zacht maken. Voor een hele taart vind ík het niet zo heel gemakkelijk om te gebruiken. Maar ja wellicht denken daar anderen weer heel anders over...

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Nee hoor, helemaal mee eens Carina, gildesol moet je niet op grotere vlakken willen gebruiken :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik heb voor mijn Blingbling inzending bij de Planet Cake taartenwedstrijd ook mijn taart laten glanzen. Ik was best wel tevreden over het resultaat.
Ik had pearl dust gemengd met dust in de kleur van de mmf, in dit geval was dat oranje en roze. Dit opgebracht met een grote make up kwast. OK de hele keuken glom toen ook, maar ach.
Op deze manier maak je je ondergrond niet te flets en het glanzende werd toch goed zichtbaar.
Ik had trouwens ook niet al te veel nodig, viel best mee.
Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Het idee is dus eigelijk om met vloeibare kleurstof MMF te kleuren (evt. marmer-effect) en om dat te laten glanzen. Zou de kleur van het MMF dan nog door het Pearl poeder heen komen?

Gr.
Maris.

6

Bij een eerdere poging om groene blaadjes glans te geven met pearl dust vond ik dus wel dat de kleur een stuk lichter werd. Vandaar dat ik (zoals hierboven beschreven) voor het glanzen van mijn taart (ook bekleed met mmf al eerder gekleurd met kleur pasta) gebruik heb gemaakt van pearl dust in combinatie met dust in ongeveer dezelfde kleur als de gebruikte mmf.
Snap je hem nog???

7

Ja, nu snap ik het. Ik dacht dat je bedoelde, dat je kleurpoeder met Pearl glanspoeder had vermengt :/.

Bedankt voor de reacties,
Maris.

8

suykerbuyk schreef:

Ik dacht dat je bedoelde, dat je kleurpoeder met Pearl glanspoeder had vermengt :/.

Bedankt voor de reacties,
Maris.

Hahahaha, ja dat bedoelde ik nou dus ook net!!! Om te dusten de kleurpoeder met de glanspoeder gemengd, maar de mmf bekleding al eerder gekleurd met paste...
Of had je dat nou al begrepen???

je kunt het zowiezo natuurlijk eerst allemaal even op een klein stukje uitproberen, dan weet je of het naar je zin gaat gaan!

9

Dat noemt men nou communicatie-stoornis ;-).
Aangezien er ook gekleurde glanspoeders zijn, dacht ik dat je die bedoelde. Ik heb in ieder geval een bestelling gedaan met Pearl glanspoeder erbij. Ik ga binnenkort lekker experimenteren.

Gr,
Maris.

PS. Ik heb eens op je website gekeken; mijn complimenten :thumb: . Het zijn echt geweldige taarten.

10

Gefeliciteerd met je zoontje ;)

En pas op dat niet je hele keuken onder de glitters komt te zitten :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

suykerbuyk schreef:

Dat noemt men nou communicatie-stoornis ;-).
Aangezien er ook gekleurde glanspoeders zijn, dacht ik dat je die bedoelde. Ik heb in ieder geval een bestelling gedaan met Pearl glanspoeder erbij. Ik ga binnenkort lekker experimenteren.

Gr,
Maris.

PS. Ik heb eens op je website gekeken; mijn complimenten :thumb: . Het zijn echt geweldige taarten.

Ha oke, maar dan is het nu duidelijk! Het is ook niet eenvoudig het allemaal "op papier" uit te leggen... eigenlijk moet je het ook gewoon zien allemaal! En dan al die kleurtjes, dust, glimmers, paste, etcetc, je wordt er helemaal maf van af en toe!

En dank je voor het complimentje, die steek ik in mijn achterzak!