1

Onderwerp: advies gevraagd over kleurstoffen.

Ik  zie vaak de mooiste kleuren fondant en marsepein voorbij komen en vroeg me af of jullie die zelf kleuren of....... kant en klare fondant/marsepein kopen.

Het gaat me dan voornamelijk om de donkere kleuren zoals bijvoorbeeld donkerblauw,bruin,donkergroen,paars enz.Dus het gaat me vooral om de diepe kleuren dus niet de pasteltinten.Ik weet dat je zwart en rood beter kant en klaar kunt kopen.

En als jullie ze dan al zelf kleuren......... welke merk kleurstof gebruiken jullie dan?

Die van wilton of die van van SK of nog een ander merk??
En dan gel/pasta of toch poeders??

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Groetjes Angelique

2

Re: advies gevraagd over kleurstoffen.

Ik kleur alles zelf. Rood ook anige tijd, en sinds enkele dagen zwart ook :D. Dit nav een recent topic over kleuren. Zal zien of ik het terug kan vinden.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik kleur alles zelf, behalve fondant zwart en rood in kleine hoeveelheden. Grote hoeveelheden doe ik juist wel zelf kleuren.

Ik denk eigenlijk dat de meesten hier zelf kleuren. Ik kleur alleen met Wilton en SK omdat ik geen andere merken heb, maar er zijn er nog meer merken, o.a sugar flair (ook erg goed merk), americolor (ben ik niet bekend mee en  CK (country kitchen, ben ik ook niet bekend mee).

Poeders gebruik echt voor het poederen, maar je kunt er ook door en door mee kleuren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik kleur ook alles zelf behalve zwart. Rood gaat goed met Spectrum. Ik kleur met Wilton (setje van de webshop) en met Spectrum. Donkerblauw krijg ik alleen niet goed voor elkaar, als ik royalblue meng met zwart krijg ik een soort grijs kleur, iemand tips?

5 Laatst bewerkt door Carin (02-07-2008 14:04)

Gevonden!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=28811

Groetjes, Carin

6 Laatst bewerkt door Carin (02-07-2008 14:11)

In weer een ander topic ging het over blauw. Er zijn ook zoveel topics :+
Ik gebruik Bluebell van SK, dan krijg je dit jeansblauw:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YOUW3H46.jpg

Groetjes, Carin

7 Laatst bewerkt door knubje (02-07-2008 17:49)

Dankjewel ladies voor jullie adviezen!Ben weer een stuk slimmer geworden :+
Dus als ik het goed begrijp maakt het merk niet zoveel uit.Op een paar uitzonderingen na dan.Het wil dus niet zeggen dat de sk poeders dieper kleuren dan de wilton gels.

Het is dus gewoon een kwestie van genoeg kleurstof gebruiken om het gewenste resultaat te behalen.Toch??

Groetjes Angelique

8

Carin schreef:

In weer een ander topic ging het over blauw. Er zijn ook zoveel topics :+

Ja die kleur wil ik ook.. ik heb blauw van Wilton en Roal bleu van Spectrum maar die worden niet zo blauw.. Waar kun je die kleur zoal krijgen?

9 Laatst bewerkt door knubje (02-07-2008 20:30)

Die kleur verkoopt de webshop hier.Dat is deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=310 Toch Carin? Tenminste als ik me niet vergis! ;)

Groetjes Angelique

10

Ik gebruik CK, rood een zwart koop ik voor grotere hoeveelheden al voorgekleurd. Kleine stukjes kleur ik zelf, kwestie van genoeg kleurstof gebruiken.
Donderbruin begint ik altijd door eerst te kleuren met cacao, daarna bruine kleurstof er door.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Behalve zwart kleur ik alles zelf!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

12

Pooh schreef:

Donderbruin begint ik altijd door eerst te kleuren met cacao, daarna bruine kleurstof er door.

Pooh......wordt de fondant/marsepein dan niet erg droog en dus brokkelig??
Ik heb dat laatst eens geprobeerd maar dat was alleen met cacao en wat trex(weet niet of dat kan hoor) en moet zeggen dat als het wat warm en soepel gekneed is dat het wel gaat maar als het weer afkoeld is het een droge hap!

Groetjes Angelique

13

Ik kleur ook alles zelf behalve zwart (en als ik haast heb rood). Ik doe voor donkerbruin hetzelfde als pooh. Eerst een schep cacao erdoor, dat scheelt al een hoop. Ik doe er geen trex door.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

14

knubje schreef:
Pooh schreef:

Pooh......wordt de fondant/marsepein dan niet erg droog en dus brokkelig??
Ik heb dat laatst eens geprobeerd maar dat was alleen met cacao en wat trex(weet niet of dat kan hoor) en moet zeggen dat als het wat warm en soepel gekneed is dat het wel gaat maar als het weer afkoeld is het een droge hap!

Nee hoor, valt erg mee. Heb nog geen hele droge hap gehad, maar gooi er ook geen kilo's doorheen ;)
Ik stop als ik aanvoel dat het droger wordt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

whahahaha zou dat het dan zijn geweest??
Nee hoor geen kilo's erdoorheen gegooid maar waarschijnlijk toch teveel gebruikt.
Als het goed is komt er morgen een pakje binnen en daar zit bruine kleurstof bij dus dan gaan we eens proberen.Zal wel lukken denk ik ;)
dankjewel in ieder geval voor de tip en uitleg :thumb:

Groetjes Angelique

16

Ik kleur alles met Wilton!!!! Is topspul vind ik!

17

Ik kleur bijna alles zelf want zo krijg ik echt de kleur die ik wil......rood en zwart ook en ik dat gaat heel goed ik gebruik wel alleen marsepein en marsefondant want fondant kleurt niet zo goed en die kun je dan beter wel zo kopen. Maar gekleurde marsepein kost behoorlijk duur vind ik. Ik gebruik de kleurpasta van sk dat zijn die op de shop met die natuurplaatjes erbij.....ik ben er erg tevreden over en de kleur die ik wil lukt me altijd vrij goed zo te krijgen...succes ermee!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

18

Carin schreef:

Ik ben op zoek naar donkerblauw, maar kan deze niet vinden in de webshop.
en de link werkt ook niet meer.
Wie kan me helpen?

19

Inderdaad, kan ze ook niet vinden!

20

Ik denk dat Navy van Sugarflair (hihi, toen ik op 2 juli mijn vorige berichtje in dit topic typte wist ik niet eens dat dat nu in de webshop te koop zou zijn :+) een goed alternatief is. Dit is de kleur:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/sugarflair-Navy.jpg
Schelp is marsepein, zeester is fondant (staat bij de omschrijving ;))

21

o ja, bedankt, zal meteen bestellen.
En huidskleur? gewoon blank: wat gebruiken jullie daar voor kleur voor?
Klein beetje bruin? Of kan dat niet?

22

Dat is een vraag die vaker voorbij is gekomen en iedereen doet het zo'n beetje anders ;) Ik gebruik zelf coppertone, maar die is bijna op en niet los te koop. Dus ik dacht nu aan ivory van Wilton (wordt ook wel genoemd) of Paprika van Sugarflair.

23 Laatst bewerkt door Carin (02-09-2008 18:47)

Voor huidskleur gebruik ik creamy peach van Wilton. Vind ik heel mooi.

Dat donkerblauw...... heeft de hebshop dat niet meer?????????????? Oei dan moet ik zoek naar een andere winkel voor het blauw want ik vind deze wel heel erg mooi :Y!!!!

Groetjes, Carin