1

Onderwerp: wat heb je nodig om te beginnen met cupcakes?

Hoi,

ik heb nu zoveel leuke cupcakes gezien in het fototopic, dat ik het graag ook een keer zelf wil proberen. Maar wat is nu essentieel bij het maken van de cupcakes (met fondant/marsepeindecoratie)? En dan bedoel ik vooral keuken materiaal (bijvoorbeeld bakvormen en dergelijke).

Ik heb zelf eigenlijk (buiten bakvormen) nooit echt gebruik gemaakt van hulpmiddelen zoals modeling tools. Ik heb het altijd een beetje met de hand gedaan, maar ja, dan wordt het uiteindelijk natuurlijk niet zo mooi als zou kunnen.

Dus vandaar mijn vraag: Wat moet je in ieder geval in je keuken hebben voordat je gaat beginnen?

If I show you the roses, will you follow?

2

Re: wat heb je nodig om te beginnen met cupcakes?

Natuurlijk de cupcakepapiertjes om ze in te bakken. Verder worden ze toch wel het mooist als je de papiertjes in een cupcakevorm zet.

Om te versieren kun je natuurlijk leuke bloemuistekers kopen:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … Path=35_43

Voor mooie rondjes te maken vind ik zelf dit een hele fijne set:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/shop … hp?sort=3a
Daar kun je dan een mooi rondje voor op je cupcake mee uitsteken maar ook versieren met bv 2 maten rondjes en dan weer leuk in elkaar zetten.

Of versieren met een lekkere dot botercreme met een smaakje (chocoadepasta bv) en daar dan een chocolaatje of aardbeitje in.

Re: wat heb je nodig om te beginnen met cupcakes?

Met een bakvorm krijg je hele mooie gevormde cupcakes, verder hoef je niet zoveel te hebben hoor, kan al heel makkelijk met eenvoudige dingen, als een roller hebt om de marsepein uit te rollen, bv een groot glas of zoiets ter grote van het cupcakje waarmee je een rondje uit de marsepein kan halen, botercreme of glazuur voor onder de marsepein.  En misschien heb je leuke kopekjes uitstekers waarmee je de cupcakes kan versieren, in de winkel hebben ze tegenwoordig ook leuke simpele versieringen. En daarnaast kun je natuurlijk heel veel materiaal gebruiken die je dan nog kan aanschaffen maar in je keuken kun je ook vast wel heel wat bestaande spullen gebruiken....succes ermee!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"