1

Onderwerp: cake-ijsjes

Heb vandaag bij Xenos de vorm gekocht voor de cake-ijsjes. Helaas zit daar geen nederlandse beschrijving bij.
Kan iemand mij vertellen hoeveel en welk deeg ik hiervoor moet gebruiken?

Thankx

2

Re: cake-ijsjes

Ik ken ze niet, maar zou je een foto van de vorm willen plaatsen, want ik ben wel heel benieuwd!

Groetjes, Tessa

3

ken ze ook niet. ben benieuwd!
maar ik doe altijd gewoon de biscuitmix van de webshop, of gewone cakemeel bij de supermarkt vandaan.
tweederde vullen, op 180 graden en na 25 minuten even prikken of het al gaar is. bij alle vormen kom ik ongeveer op 35 minuten uit. alleen heel kleine cakejes korter natuurlijk.

4

Volgens mij worden het deze ijsjes als ik het goed heb

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=3150

5

Ik heb doorgelinkt naar de site en het zijn inderdaad deze "ijsjes".
Het lastige is dat ik moeilijk in kan schatten hoeveel deeg ik moet maken. Als ik teveel heb dan is het vaak te weinig om er iets anders van te bakken en als ik te weinig heb baal ik als een stekker. Daarom mijn vraag of iemand weet hoeveel ik moet gebruiken.
Ik heb de dames van de cake-ijsjes ook gemaild.

6

Ik heb deze plaat ook. 1 keer ijsjes mee gemaakt, maar eerlijk gezegd weet ik niet meer of ik aan 1x het recept van Nigella teveel had. Het is in ieder geval genoeg en anders maak je er toch een paar cupcakejes bij?

Enjoy!

7

ik was vandaag bij de xenos en wist precies welke je nu bedoelde!
maar volgens mij werkt het niet zo goed. mijn idee is dat de cake veel te slap is om op een stokje te blijven hangen. helemaal als er nog iets van versiering op komt.
of gaat het wel gewoon goed zonder dat hij in 1 x afbreekt?

Wejama schreef:

Heb vandaag bij Xenos de vorm gekocht voor de cake-ijsjes. Helaas zit daar geen nederlandse beschrijving bij.
Kan iemand mij vertellen hoeveel en welk deeg ik hiervoor moet gebruiken?

Thankx

Ik heb het bakblik ook maar nog niet eerder gebruikt als ik het voorbeeld zie ga ik het toch eens een keer proberen ziet er zo leuk uit!! Ik zou cakemix gebruiken uit de winkel dat is stukken steviger dan biscuit en zal wel moeten gaan. Succes ermee en we zien en horen het wel...toch???

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

9

Ik heb dit blik maar een keer gebruikt. Werkte voor geen meter. Alle stokjes vielen eruit. We hebben toen maar alles zelf opgegeten. (wel lekker)

chantal1980 schreef:

ik was vandaag bij de xenos en wist precies welke je nu bedoelde!
maar volgens mij werkt het niet zo goed. mijn idee is dat de cake veel te slap is om op een stokje te blijven hangen. helemaal als er nog iets van versiering op komt.
of gaat het wel gewoon goed zonder dat hij in 1 x afbreekt?

10

ik heb het bakblik ook, en zowel met cakemix als met de  soezimix gaat het prima.

even laten afkoelen en dan de stokjes erin. geen probleem.

11

Ook ik heb 'm een keer geprobeerd ( van de buuf) Gewoon een pak cakemeel gebruikt (ik meen dat ik anderhalf pak heb gebruik voor 30 cakejes). En wat Handia al zei: eer afkoelen en dan de stokjes erin, gaat prima. De stokjes heb ik bij een hobbyzaak gekocht, das het voordeligst

wat grappig zeg. Ik zal eens kijken bij xenos of ze de blikken nog hebben