1

Onderwerp: 2 kleuren als basisbekleding

Ik zou graag 2 kleuren als ondergrond (dus de volle taart bekleding) willen grbruiken, bijvoorbeeld wit en blauw.

Kan iemand mij zeggen hoe ik dat doe?

Alvast hartelijk bedankt!!
Saskia

Re: 2 kleuren als basisbekleding

wil je ze naast elkaar, dus ene kant wit en andere kant blauw? of wil je ze door elkaar heen? of zelfs gemarmerd?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik zou ze graag naast elkaar willen ja, ene kant wit en de andere kant blauw.

Maar zat net te denken, 2 kleuren marsepein kan je die ook samen kneden? als ik wit en blauw heb en ik kneed die tot 1 bol wat gebeurt er dan?

als je niet te lang kneed, gewoon heel eventjes, krijg je een gemarmerd effect. Dat kan echt supermooi zijn!
Als je ze naast elkaar wilt hebben, dan moet je eerst een voor een uitrollen. Normaal maak je een soort donje zodat ie gelijk over je taart past, nu maak je zeg maar de helft. En vervolgens dus de andere kleur. Je rolt ze niet helemaal dun uit, maar als ze bijna goed zijn, dan leg je ze naast elkaar. Mochten ze hele rare vormen hebben dan snij je er een stukje af zodat ze goed naast elkaar passen. Dan nog een keel rollen, zodat ze aan elkaar kleven, en op je taart doen. klaar is kees

groetjes Tirza     

5

En als je ze dan over de taart heen doet, leg je hem dwars over je rolstok. Dan kan de fondantlagen niet van elkaar los scheuren. Dus je ziet 2 kleuren op je rolstok liggen (beetje lastig uitleggen...) Snap je het? :S

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

ow carina, dat is wel een goeie ja!! knoop in me oren... van achter en van voren... lalalala

groetjes Tirza     

7

Ik denk dat ik het wel snap ja Carina, ik ga vanavond mijn taart maken.
Bedankt voor de tips!

Groetjes Saskia