1

Onderwerp: boomstam, hoe?

Ik heb een aantal keren het bostafereel voorbij zien komen, nu heb ik niet gelijk de illussie dat ik dat ga namaken maar ik wil klein beginnen. Een paar vragen:
-Gebruiken jullie hier een rondje cake uit de supermarkt voor?
- bekleden met marsepein, hoe krijg je de wortels zo mooi?
- gebruiken jullie voor marsepein figuurtjes extra versteviging?
- wanneer je de boomstam op de ondertaart leg moet er dan nog wat onder (rietjes)??

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes Leonie

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

Re: boomstam, hoe?

Hoi,

Ik heb dit tafreeltje bij wendy gemaakt en zal mijn best doen het uit te leggen.
je gebruikt een hotel / boeren cake van de supermarkt of zelf gebakken en die snij je zelf in vorm.
de marspein is langer dan je cake en dat knip je in dat je lange brede slierten hebt dan leg je hem om de cake en de slierten draai je tussen je vingers tot wortels
de marsepein figuren waren zonder versteviging, en onder je boomstam doe je een klein kartonnetje die je stabiel maakt met chocolade stokjes is lekkerder dan rietjes.
succes

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

Monica bedankt voor je reactie!
Nog even een vraag; waarom een karton eronder?? Ik neem aan dat je de stokjes voor de helft in de cake stopt en de andere helft in het biscuit? Had je de cake ook gevuld?

Groetjes!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

hoi,
je doet de stokjes in de onderste taart en breek je af tot vlak onder de bovenrand daar doe je een kartonnetje op waar je een sateprikker (was ik vergeten te melden) door doet en op die sate prikker doe je je boomstam.
de onderste 4 kleine choco stokjes zijn om het doorzakken tegen te gaan en de sate prikker voor stabiliteit.
Ik had de cake niet gevuld maar daar kan je plakken vanaf snijden voor de kinderen of evt. de gevulde rol die ze verkopen gebruiken.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl