1

Onderwerp: boter in de botercreme

Ik lees geregeld dat er roomboter in de botercreme gaat, dus eigenlijk heel simpel. Maar nu kom ik bij de AH en daar hebben ze twee soorten (met en zonder zout), welke gebruiken jullie?
ALvast bedankt voor de reactie.
Rosajati

Enjoy!

2

Re: boter in de botercreme

Oh dat weet ik niet. Ik neem altijd die goedkope, daarin heb je geen soorten :D. Ik denk overigens dat je die m

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

is het niet zo dat een van de twee om te smeren is?? Ik heb daar namelijk wel eens naar staan te kijken en als ik het me goed herinner is een van de twee om te smeren. Maar, ik koop net als karin gewoon die goedkope van zaanse hoeve

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik gebruik altijd ruitjes boter. dat is ook met zout. en de goedkoopste bij deen ;)

5

Ongezouten. :Y

6

ja ongezouten hoor, de zoute boter is wel lekker op getoast brood als voorafje maar toch echt niet in de taart.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

heb er eigenlijk nog nooit wat van gemerkt.. zal er op gaan letten. maar dan is het bij deen niet meer de goedkoopste. of het het wel ongezouten? geen idee, zal binnenkort eens op de verpakking kijken :)

8

Ik koop ook de allergoedkoopste van AH, is ongezouten geloof ik!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

9

ik heb net even gekeken op de pakjes.
op de gewone margarine staat dat er zout in zit.
maar op de roomboter staat helemaal niks.. zal het dan toch gewoon ongezouten zijn? (merk ruitjes)

10

Je moet echt de ongezouten hebben hoor. De gezouten boter is voor hartelijke gerechten, zoals toastjes. Zout in een zoete taart gaat volgens mij echt niet.

11

Volgens mij zit er altijd wel wat zout in boter, maar gezouten boter is "hartiger", geloof ik. Nou ja, aan mij heb je dus eigenlijk ook niks.
Ik neem altijd de goedkoopste roomboter, waar dan ook (Appie, C1000, Aldi, Super de B.....) en er staat nooit "gezouten" op.

12

Hahaha ik let er eigenlijk ook nooit op ik neem ook de goedkoopste en ik vind roomboter in de botercreme echt vele malen lekkerder smaken als margarine, ik gebruik het ook voor fudge etc. Maar ik zal er ook eens naar kijken!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

13

Dank jullie wel allemaal! Ga straks dus even voor ongezouten roomboter. Kan ik de botercreme voor van het weekend vast maken. Leuk zo'n taart (eigenlijk 3) maken, maar een kinderfeestje, voorbereidingen voor de vakantie, kadootjes kopen, oja nog een zoon jarig (in de vakantie, dus wel kadootjes mee), meehelpen op school met het grote zomerfeest, extra overblijven voor het overblijffeest, trakteren op school (tja dat hoeven natuurlijk geen versierde cupcakes te zijn een doos merci is ook lekker, maar ja je hebt nu eenmaal een nieuwe hobby) is misschien wel een beetje teveel van het goede tegelijk.......

Enjoy!

14

Uhm, als ik ook iets mag zeggen :0
Je kan rustig boter met zout geruiken.
Zout heeft namelijk de eigenschap andere smaken naar voren te halen;)

15

Bakkertje_76 schreef:

Uhm, als ik ook iets mag zeggen :0
Je kan rustig boter met zout geruiken.
Zout heeft namelijk de eigenschap andere smaken naar voren te halen;)

Dat klopt, maar roomboter m

16

Ik heb gisteren 2 botercremes gemaakt, 1 met goedkope boter met zout en de ander met de goedkoopste ongezouten. Die ongezouten was duidelijk beter van smaak in de creme.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

17

ik begon me te schamen omdat ik eigenlijk alleen maar roomboter met zout gebruik en ik moet zeggen dat ik nog nooit een opmerking heb gehad dan alleen maar dat ze heerlijke taart hadden geproefd

dus ik neem altijd met zout

18

Ik neem de goedkoopste en nooit gehoord dat de taart vies was. Dus ik zal het vast wel goed doen :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

19

Ik koop ook de goedkoopste, eerst die van C1000, soms die van AH en nu van Hoogvliet en geen van allen zet er op wat er in zit :nooo Maar de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag