Onderwerp: Deze hou ik lekker zelf!
Op zoek naar een leuke Hello Kitty voor een opdracht kwam ik deze how to op het forum tegen:
http://picasaweb.google.com/janeisnardo … QUENOPONEI
Ik was er helemaal weg van en eindelijk had ik dit weekeind tijd om eraan te beginnen. Na alle tekst in Babelfish van Portugees naar Nederlands te hebben vertaald (wat een werk en naar de werkelijke vertaling moest ik af en toe nog raden) kon ik vanmorgen dus van start gaan.
Ik had nog een verpakking Ballina liggen en had er nog nooit mee gewerkt. De Ballina rook heerlijk en boetseerde perfect! Maar, er was een stukje pasta dat wat donkerder van kleur was, ik dacht misschien wat uitgedroogd o.i.d. maar toen ik goed keek was het een stuk latex van 2x2 cm! Waarschijnlijk achter gebleven vanuit de fabriek waar ze met latex handschoenen werken?
Gatver!
Nou, deze Hello Kitty ga ik dus niet meer op een taart zetten, wie weet wat er door de latex met de ballina is gebeurd.
Een geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen want nu Kitty eindelijk af is wil ik haar helemaal niet meer kwijt! Ik ben zo trots, ze is zo mooi geworden, mag ik dat zeggen van mezelf???
Ik heb haar ook even met karton en al op een ander probeersel van dit weekeind gezet: een 'gestucte' taart. Jeetje wat is dat moeilijk zeg, een beetje netjes stuc-en...
De kleur moest Sky Blue worden maar doordat de botercreme geel is werd het uiteindelijk mint groen. Al met al niet zo'n succes vond ik dus volgende keer gewoon weer fondant.
Hierbij dus mijn trots: Hello... Kitty!!!

heel goed gedaan en ik zou em ook niet meer kwijt willen