1

Onderwerp: strik wil niet drogen..

Hebben jullie dat ook weleens? Ik heb gister lussen gemaakt voor een strik. Tylose in de marsepein gedaan. Nu wilde ik vandaag de strik alvast gaan maken maar de lussen waren nog zacht.. Het is voor maandag maar omdat ik heel het weekend moet werken en de taart maandagochtend wordt opgehaald wilde ik de strik alvast maken. Denken jullie dat de strik morgen of maandag wel hard is. De lussen staan op een snijplank in een kast. iemand tips?

2

Re: strik wil niet drogen..

Wellicht dat het aan het warme weer ligt, en daarom langer duurt?

Verder weet ik het ook niet, heb nog nooit een strik gemaakt.
Ik wilde ook een strik uitproberen dit weekend/deze week, maar heb het vanwege het weer maar uitgesteld...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

HOI,

Heb je de lussen op bakpapier gelegd?
Ik leg ze meestal in een bakvorm waarin bakpapier ligt, en laat ze met ook een bakpapiertje er over heen drogen.

Denk je dat je genoeg tylose hebt gebruikt in je marsepein?
De hoeveelheid die ik meestal gebruik is:
150 gram marsepein en een flinke theelepel tylose

Succes en
groetjes Saskia

4

Denk dat het zeker ook met het warme weer te maken heeft :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

helpt het dan misschien om het in de koelkast te zetten?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

6

Nee, juist niet! Dan wordt-ie juist vochtiger en dus zachter. Zo droog mogelijk laten liggen ergens.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

oke dankje!
ik heb net marsepeine vlinders gemaakt met tylose er en was beniewd hoe lang dat moet drogen

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

8

weer een vraag :P
dus als de taart klaar is kan hij ook niet de koelkast in?
vanwege de tylose

Ik heb hem met fondant gemaakt en daarna gewoon in de koelkast, ging prima

10

Toen het een week of twee geleden ook zo warm was wilde bij mij de lussen ook niet hard worden. Ik heb ze toe in de oven gestopt op 50 graden en de deur op een kiertje, om de 10 min even voelen en na een drie kwartier waren ze keihard.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

11

Bedankt voor jullie tips!! Gelukkig hoefde ik deze niet te gebruiken want toen ik vannacht thuis kwam van mijn werk heb ik gelijk even naar de lussen gekeken en.. ze waren hard.. gelukkig! Maar toch bedankt voor jullie tips!