Onderwerp: Limegroen/roze retrotaart met strik en een overheerlijke tiramisutaart
De collega's van mijn man organiseren een barbecue. Dus wij nemen de taart mee. Een mooie gelegenheid om voor het eerst DE strik te proberen. Meteen al veel geleerd. Volgende keer wat meer tylose erbij en goed laten drogen (ongeduld). Maar verder ben ik best tevreden. Uiteraard inspiratie van al het moois wat hier in de taartenparade staat. Hij is gevuld (op verzoek van mijn man) met kersenvlaaivulling en botercreme.

De barbeque is voor 30 personen, dus naast de taart met marsepein ook nog een tiramisutaart en aardbeienvlaai (met zwitserse room) meegenomen. De tiramisutaart verdient geen schoonheidsprijs en past eigenlijk niet in deze prachtige taartenparade....maar de vulling is zo lekker dat ik hem wel even plaats. Biscuit bedruppeld met koffie en amaretto, vulling is mascarpone (even geklopt met 2 eierdooiers en suiker) en verkruimelde amarettikoekjes en de taart is afgesmeerd met botercreme en chocoladekrullen. Jammie....

Dank voor het kijken.
Groeten,
Dionne