1

Onderwerp: cupjes laten los van de cakejes

Wat doe ik verkeerd???????????

als ik cupcakes heb gebakken laten soms de cupjes los van de cakejes en dan is eigenlijk gelijk het effect weg en kan ik ze niet meer opmaken het gaat eigelijk alleen goed als ik ze meer vul maar dan gooi ik uiteindelijk een hoop cake weg want dan moet ik het gaan afsnijden

wie o wie heeft raad

groetjes carolien

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

2

Re: cupjes laten los van de cakejes

Oh hoe herkenbaar...
Heb je al geprobeerd de cups met en spuitzak te vullen? Dat hielp bij mij!Verschillende cups gebruikt? Die van Dr. Oetker zijn lekker stevig maar is saaie kleuren.
Gebruik je de mix van de webshop dan echt niet langer dan 4 minuten mixen!
Probeer ook eens de recepten van hier op de site.

3

Laat je afkoelen in het muffinblik? Zo ja: niet doen. Scheelt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hmmm, ik heb juist de laatste keer een spuitzak gebruikt om te vullen en toen lieten ze juist los :( Ik vroeg me dus ook al af wat ik eraan kon doen de volgende keer, dus ik ga dit topic ff volgen!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

Daar had ik ook altijd last van en heb toen een tip gekregen om de Cup Cakes op 200 graden te bakken, en heb er geen last meer van.

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

6

Ik spuit eigenlijk altijd met de spuitzak en ik laat ze nooit in mijn muffinblik zitten en ik gebruik meestal mix van dr oetker mmmm ik ga het nog is proberen om ze op 200 graden te bakken

bedankt weer

groetjes

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

7

ik had het nog nooit gehad, maar gebruikte afgelopen weekend een cakemix van 'home made' of zo iets. nou, ze zakten helemaal in elkaar en krompen ook nog.. die moet ik dus niet meer!

die keer daarvoor had ik kant en klare cakemix in een zak gekocht, ging helemaal perfekt en smaakte heerlijk!
en wat denk je, is ie uit het assortiment gehaald bij ons. grrrr.

nu maar weer een andere mix proberen...
sorry, helemaal geen tips voor je dus, maar wel herkenning.
succes!

8

Valt mij op dat ik veel meer last heb van loslatende cups als ik bijv cakemix van de C1000 gebruik. Afgelopen weekend heb ik het recept van Nigella gebruikt en nergens last van gehad.

Groetjes, Sylvia

9

Mijn cups laten trouwens sneller los als ik ze in een siliconenvorm heb dan in ummmmm ijzerblik?

10

Sluit ik me bij aan Sylvia; met het recept van Nigella heb ik ook nooit last.

11

Nigella noooit van gehoord gebruik meestal dr oetker en bak ze in een ijzeren(?) muffinblik zeg maar geen siliconen mat dus ;) en moet ook eerlijk zeggen dat het vaak bij die cupjes is die er al bijzitten in de doos.

blijven proberen en komt allemaal goed :thumb:

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

12

2 dagen geleden weer cakejes gemaakt, nu van honig met chocoladetwirl erdoor, lekker, en ze bleven goed aan de papiertjes vast! alleen de 2 die ik los had neergezet, die zijn veeel platter geworden als de anderen die in de siliconen vorm stonden.

13

Ik lees hier ook maar even mee, want ik heb ook dat probleem van de loslatende papiertjes. Ik moet nog steeds spullen bestellen bij de webshop maar er komen steeds weer dingen tussen (defecte auto ed) maar nu gisteren ook weer eens gewoon zo wat cupcakes gemaakt,...een beetje jullie tips al opgevolgd, dus gevuld met de spuitzak, en nadat ze uit de oven (combi) kwamen heb ze direct uit de vorm gehaald (siliconen) en op een rooster gezet, en er een plank opgelegt om ze mooi plat te krijgen. Het ging echt allemaal goed...ze waren mooi plat, en gelijk met de rand ik was gewoon helemaal blij :o  Maar toen ik ze vanmorgen weer zag waren de papiertjes ook helemaal los....KOmt dit omdat mijn man ze gewoon zo in het kastje heeft gezet zonder af te dekken (ik was ze vergeten weg te zetten)....????

Groetjes Kirsten