1

Onderwerp: wel gezocht maar niet gevonden

Hallo,

ik ben nieuw en een echte leek op dit gebied. Ik heb deze morgen voor het eerst cupcakes gebakken en ze zijn heel lekker en aardig gelukt maar toen kwamen al de eerste vragen naar andere smaken. Ik heb het chocoladerecept gevonden maar ik kan niets terugvinden van citroenglazuur en/of cupcakes met citroensmaak. Ik heb bij zoeken geprobeerd op de twee sleutelwoorden maar daar kwam geen recept uit, misschien niet ver genoeg gezocht, als dat zo is, sorry hiervoor maar kan iemand me aan een receptje helpen voor citroenglazuur/citroencupcakes?

Alvast heel erg bedankt.

P.S. Nog

2

Re: wel gezocht maar niet gevonden

Ik lees even met je mee....heb ook nog niet veel ideeen met cupcakes.
Ik ben ook net begonnen met deze hobby en heb ook een lijstje gemaakt. Ik vind dat overzichtelijk en weet zo wel wat ik nog moet/wil kopen. Ik heb wel gelijk de basis-materialen gekocht. Ik moet wel zeggen dat je er erg hebberig van wordt ;)

Heel veel bakplezier, groetjes ilona

3

Wat zijn zoal de basisbenodigheden? Ik heb wel wat maar ik heb er een hekel aan als ik iets wil maken en ik moet er dan speciaal voor naar de winkel en hier in ons dorp is het al triestig om iets "anders" te vinden.

Ik heb wel een muffinpan voor 12 cupcakes, een ronde bakvorm, grote en kleine uitstekervormpjes voor koekjes, een deegroller, een metalen spuit met verschillende tuitjes en nog wat gewone gebruiksmaterialen maar wat heb je nog meer nodig voor een mooie simpele taart?

grtz mok

4

Wat cupcakes met citroensmaak betreft kan ik je niet verder helpen dan het gebruik van citroenaroma of citroenrasp, maar voor start attributen, zie hier de 3e vraag :)

Leuk om te hebben zijn wat eenvoudige bloemuitstekers; handig vind ik een smoother en een cuttingwheel en het draaiplateau van Ikea.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door jojade (22-06-2008 23:34)

Ik doe gewoon het standaard recept en dan de ene keer doe ik citroenaroma erdoor of vanille en dan weer een schep jam.Of chocola met sinaasappel.Gewoon steeds iets proberen.De ene keer is het hartstikke lekker en de andere keer wat minder

Bij de liddle hebben ze pakken citroencake met citroenglazuur

6

Dankjulliewel voor de antwoorden, hier kan ik al heel wat mee. En wat betreft de citroenvragen, ik denk dat ik ook maar eens ga experimeteren met smaakjes, dat maakt het juist leuk, denk ik.

Ik kan al wel vertellen dat ik gisteren de gewone heb gemaakt en dat was een totale mislukking, zodra de baktijd om was zakten ze als puddingen in elkaar. Jawatte, goe begin, toen bleek dat ik door al mijn enthousiasme de eieren en de vanillesuiker vergeten was. Ik ben al geen keukenprinses maar thuis lagen ze dubbel van het lachen. Direkt opnieuw gedaan, en ze zijn prachtig gelukt. Ik heb ze niet versierd want daar heb ik nog niks voor in huis maar ze waren zeer gewild, in  no time waren ze op.

grtz mok

7

Hahaha...mok, hier moet ik wel om lachen, hoor!
Maare...al doende leert men, en nu doe je het nooit meer fout, toch?!

Citroenrasp door het beslag is echt heerlijk fris!
Ook een aanrader!

8 Laatst bewerkt door mok (24-06-2008 06:51)

Ik heb gisteren nog cc's gemaakt met geraspte citroenschil en vers geperst citroensap door het deeg. En glazuur met citroensap erbovenop en ze vielen zeer in de smaak. Ook de cc's met chocoladestukjes en hagelslag waren zeer geslaagd. Ik moet ze nu alleen nog mooi plat krijgen. Weet iemand daar een trucje voor?

En nee,  ingredi

9

Als ze uit de oven komen er een glazen plank opleggen

10

Voor cc's gebruik ik altijd cakemix. Vind ik lekkerder. Kan van alles door; choco, banaan, citroenrasp, frambozen, appel, aroma's etc. Citroenglazuur heb ik laatst gemaakt van poedersuiker met water en een beetje citroen aroma. Lekker fris.
Maar het allerlekkerste vind ik zelf; een cc met botercreme van de webshop. Met witte pasta en een beetje caramel... Kun je me voor wakker maken.

Leuke bloemuitstekers vind ik ook altijd erg handig. Favorietje is de daisy/ gerbera plungecutter. Leuk effect in een handomdraai!

11

Glazen plank.........mmmmmmmm......... bij mij komen ze niet zo hoog. Ik denk dat ik een te grote maat vormpjes heb. Zal eens uitkijken naar een maatje kleiner.

@Loes, ik gebruik het recept van de site maar ik merk dat er meerdere zijn die de mix van de webshop gebruiken. Moet ik ook eens proberen.

Grtz mok

12

De lijst is normaal, en naarmate je meer koopt wordt ie alleen langer :S ;)

Mijn website: Presentaart

13

@ Mascha,

MMMMMMMM, dacht ik al, ik heb nog niets besteld maar de kriebels om te kopen worden er niet minder op, ik heb bewust nog niet naar de webshop gaan kijken omdat ik eerst nog heel veel op het forum wil lezen en kijken. Maar de shopdrift is er wel hoor.

grtz Elly

14

Je kan ook de bolling eraf snijden Na het bekleden ziet niemand het meer.

15

ik heb net cc's gebakken van dr.oetker. Ze komen nu veel mooier uit de oven, hoger, ronder en de smaak weet ik nog niet, ze staan nu af te koelen. Ze zijn wel schots en scheef omdat de combi te hoog staat voor mij en als ik ze er in zet dan zakken de vormpjes scheef. Ik wilde voordien niet met dat ding werken omdat hij zo ingewikkeld is en nu komen we erachter dat of ik te klein ben of dat ding staat te hoog en dat laatste zal moeten veranderen want ik groei niet meer ( ja in de breedte). Het recept van de site is wel lekker maar de cc's rijzen niet zo goed en dat vind ik wel jammer.

grtz elly

16

Waarom ga je dan niet op een krukje staan?
Ik heb voor de kids zo'n opstapje en gebruik het zelf ook!

En ik zet de vormpjes in een muffin-bakblik van de Ikea,
en het blik zet ik op de aanrecht, en zo schuif ik alles in z'n geheel in de oven..

Welke temperatuur hou je aan, kan namelijk ook even uitproberen zijn ivm je oven,
elke oven is anders!

Als ik het beslag in de vormpjes gedaan heb, maak ik een lepel nat in heet water,
en strijk met de achterkant van de lepel, dus de bolle kant het beslag nog even glad,
en dan rijzen ze op zich best gelijkmatig!

17

ja, ik zal een opstapkrukje aan moeten schaffen, stom, voel met net een kind dat nergens bij kan. enfin, de cupcakes waren heel lekker van smaak, ik had er nog choladestukjes doorgedaan, maar ze waren dus weer scheefgezakt omdat ik er nniet goed bij kan. Ik ga er nog met een lepeltje over om ze mooi glad te maken. ik zet ze 20 minuten in de oven op 200° en dan zijn ze mooi goud-bruin. Ik kon maar 10 stuks eruit halen maar die waren ook weer zo op, dus ze vallen wel in de smaak.
ik heb een muffin blik van de blokker. Stond al jaren stof te vergaren in de kast maar nu blinkt ie als nieuw.

grtz elly

18

mok schreef:

dat laatste zal moeten veranderen want ik groei niet meer ( ja in de breedte).

grtz elly

ja dat snap ik.......hoeveel ladingen heb je al gebakken in die paar dagen :lol: :lol: :lol:

ik zie alleen maar staan, dit geprobeerd, dat er scheef ingeschoven, die smaak toegevoegd :D

Alles goed???? nee 3 fout

19

Op 3 dagen, heb ik 24 naturel cc's gemaakt, 24 chocoladecakes, 12 citroencakes en ze zijn allemaal opgevreten. Dat is een totaal van 60:5( gezinsleden)= 12 pp.op 3 dagen is 12:3=4 stuks pp per dag. Valt nog mee h