1

Onderwerp: kaarsjes op een dummie?

Ik krijg volgend schooljaar weer kleuters (na jaren middenbouw) en zit erover te denken om een dummie(stapel)taart te maken voor in de klas. Lijkt me leuk om te doen en de kinderen vinden het vast geweldig...

Maar goed, kaarsjes zijn natuurlijk ook geweldig als je 5 of 6 wordt.
Mijn vraag is dus: Kan je kaarsjes op een dummie plaatsen (zonder dat de marsepein daar minder van wordt)?

En hoe zouden jullie dat doen? Het lijkt me n.l. nogal zonde als er kaarsvet gaat druipen. Of neem je dan waxinelichtjes?

Zo, en nu naar bed (echt belachelijk laat al! :))

2

Re: kaarsjes op een dummie?

Je kan houdertjes maken voor waxinelichtjes, 6 houdertjes. Met een extra figuurtje om 't overgebleven plekje in te vullen als ze 5 worden.
Of............ Je neemt die minikaarsjes, met minihoudertjes. Die houdertjes prik je in de taart, daar zet je die kaarsjes in. Plek voor zes houdertjes, extra bloemetjes paraat houden voor 5 -jarigen.......

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

zijdaar schreef:

(zonder dat de marsepein daar minder van wordt)?

)

Ik zzou gewoon waxinelichtjes gebruiken en geen marsepein maar PettinIce fondant die hard goed uit en is dus minder kwetsbaar dan marsepein voor al die vingertjes die het niet kunnen laten om er even aan te voelen of ie ECHT niet echt is ;)

4

Fijne tips!
Ik ben nog echt een beginner, dus dat van die PettinIce fondant wist ik niet. Dat ga ik dus maar eens inslaan.

En waxinelichtjes zijn wel leuk. Minder leuk dan andere kaarsjes, maar ik ga 't gewoon proberen. Of... we doen nep-kaarsjes, want het is ook een nep-taart :)

Bijna vakantie. Twee weken voor we echt weg gaan, dus ik kan me lekker uit gaan leven :)