1

Onderwerp: after eight ganache??

Nu ben ik al een poosje op de site aan het zoeken naar het recept van after eight ganache. Wie weet of ik de chocolade kan vervangen door after eight, of is dit te simpel gedacht? Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten van Elsbeth.

2

Re: after eight ganache??

Anders gewoon een klein beetje maken en dit over een klein kapseltje doen? En laten weten of het lukt natuurlijk!

3

Ik zou gewoon ganache maken volgens recept en dan de after eight extra toevoegen, want door de mint blijft het toch zachter.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Ik weet het niet, maar voel aan 'm water dat dit niet goed gaat, je hebt normaal chocola met een hoog cacaopercentage nodig, en neem je bijvoorbeeld melk- of witte chocola dan heb je al veel meer nodig. Bij een aftereightje zit er eigenlijk maar heel weinig chocola omheen en verder is het van dat lekkere mintspulletje...
Ik zou geloof ik ganache maken van pure chocola maken en daar dan wat aftereights extra in oplossen, .... op het gevoel en .... ff proeven natuurlijk!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5 Laatst bewerkt door lotils (26-06-2008 19:50)

Ik heb van die sticks gekocht bij de Lidl, die lijken me wat harder dan die echte. Maar ik zal wel eens proberen op een kleine en het laten weten.
Extra proeven kan geen kwaad, nietwaar??:lol:
En dan meteen proberen of hij als vulling kan worden gebruikt..

6

je kan ook puur chocolade nemen daar ganache vanmaken en er een borrelglaasje creme the menth likeur door gooien.

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

7

Beetje late reactie, maar ik heb "gewoon" ganache gemaakt van die mint-sticks van de Lidl, en dat ging heel goed! Kon ik goed een taart mee overgieten en de rest heb ik opgeklopt en gebruikt als vulling, en vooral de vulling smaakte super, vond ik!