1

Onderwerp: Bruidstaart standaard

Ik ben gevraagd om een bruidstaart te maken! Heel erg leuk natuurlijk maar wel veel uitzoekwerk! :D

Er zijn 70 mensen uitgenodigd maar daarbij zitten ook een aantal baby's en kleine kinderen. Dus zoals de opdrachtgeefster zelf zei; als de taart voor 70 personen is, is het zeker genoeg.

Maar nu ben ik in de webshop aan het rondneuzen geweest naar een taartstandaard. En zou ik deze willen bestellen.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/etagere%204%20laag.jpg

Ik heb hierover ook al een ander topic gevonden omdat de maten van de plateau's wat raar zijn. De maten van de plateau's zijn; 19,5 & 24 & 31 & 34 cm. Hierover vond ik ook al een ander topic, waar ik veel aan gehad heb! Als ik dit ga bestellen, dan bestel ik er ook een verstelbare bakring bij om zo de juiste maten te verkrijgen. Ik haal wel 4cm van de maten af, zodat ze niet helemaal tegen de rand aankomen. De maten worden dan dus 15,5 & 20 & 26 & 30.

Maar nu mijn echte vraag; zou dit genoeg zijn voor 70 personen, waar dus ook kinderen/baby's bij meegeteld zijn? Ik heb al gekeken bij de schema's maar ik kom er toch niet echt uit omdat er bijvoorbeeld staat voor 20-25 personen! Ik hoop dat er wat mensen zijn die hier ervaring mee hebben en me een beetje kunnen helpen!

Alvast bedankt! :thumb:

2

Re: Bruidstaart standaard

Voor een 30 cm taart kun je zo'n 25 stukjes rekenen (bij hoge taarten of bij bruiloften kleinere stukken), voor een 26 taart 14-16, voor een 20 cm taart 10-12 en voor een 15 cm taart 6-8, dat betekent dat je minimaal 55 stukken hebt en maximaal 61, ik zou zelf zo'n 60 stukken rekenen dus.
Je kunt ook altijd nog cupcakes maken voor de kinderen!

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Bruidstaart standaard

Oke. Bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee! :D