1

Onderwerp: Mijn eerste cupcakes maken!

Even een vraagje van mij....

....ik heb intussen kriebelende handen gekregen van al jullie prachtige creaties dus heb ik besloten maar alvast met iets kleins te beginnen!
Een taart zie ik nu gezien het feit dat ik hoogzwanger ben niet zitten, ben niet erg mobiel en moet verplicht vaak rusten! Daarom lijken cupcakes mij perfect!
Die wil ik vullen met botercreme met smaakstof en decoreren met marsepein.
Ben dus al druk bezig met een bestelling te plaatsen maar nu vraag ik me af wat de houdbaarheid van marsepein is!?
Want stel dat de baby zich snel aankondigt en ik moet straks alle marsepein weg gooien omdat ik er een tijdje niet aan toe kom dat zou natuurlijk zonde zijn!

En heb ik tylose nodig voor het maken van bloemen of is marsepein stevig genoeg van zichzelf? En was tylose nou te gebruiken als lijm of kan ik de marsepein beter bevestigen door het nat te maken?

Pfff.....ik heb dus wel wat meer als 1 vraag! Ben al druk aan het zoeken geweest hier op het forum maar er staat echt zoooo veel op!

Ik ben dus super benieuwd naar jullie antwoorden......tips zijn trouwens ook meer als welkom!!!!

Alvast super bedankt!!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

Re: Mijn eerste cupcakes maken!

marsepein is geloof ik zo'n 9 maanden tot 1 jaar houdbaar,mits lichtdicht verpakt. het staat trouwens ook op de zak van de marsepein als je het besteld.

Tylose is ook te gebruiken als lijm, 1 a 2 theelepels op een jampotje met water, ook dat is wel een tijdje houdbaar.

Ik maak rozen zonder tylose, er zit toch een beetje een smaakje aan, maar met dit warme weer scheelt het dan wel weer in het uitzakken.
Als je bijvoorbeeld bloemen of iets anders plakt bovenop je taart, kun je dat prima met water doen, moet het wat steveiger of plak je iets aan de zijkant, is het handiger en steviger met tylose.

hoop dat je er wat aan hebt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dank je wel voor je duidelijke uitleg Tipsytaartje!! :)

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!

4

Zo, je laat er geen gras over groeien ;) Het is ook zooo leuk!!
Heel veel plezier en wel showen hoor!!!

Je vragen zijn hierboven allemaal al beantwoord. Tylose heb je niet perse nodig hoor. De bloemen kun je ook een dag te voren maken en even laten drogen. Dan zijn ze wat "harder" en zakken ze niet zomaar in.

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

5

Hahaha Martinique.....ik laat er idd geen gras over groeien!
En gek genoeg heb ik met mijn enthousiaste verhalen ook mijn moeder gelijk aangestoken!! Ook zij is al flink aan het bestellen gegaan!!

Bedankt voor je tip!

Enne....ik zal ze zeker showen!!