1

Onderwerp: planningsadvies gevraagd

Zo de eerste taart is inmiddels smakelijk opgepeuzeld, tijd voor de volgende. Nu vieren we volgend weekend de verjaardag van de oudste zoon (wordt 5) en dan wil mama eens even goed voor de dag komen..... Dus we hebben twee taarten nodig. Een met zwitserse room en slagroom en de ander met botercreme en monchoubavarois met bastognekoekkruimels. Als ik deze taarten zondag nodig heb, kan ik dan de vulling al op vrijdagavond maken en in de koelkast bewaren? De slagroom klop ik op het laatst (dus zaterdagavond). Wil dan van de week alvast de plaatjes puzzelen (kan ik er goed de tijd voor nemen), kan ik deze dan ook in de vriezer bewaren?
Alvast bedankt voor de reacties
Rosajati

Enjoy!

2

Re: planningsadvies gevraagd

De plaatjes (indien marsepein of fondant) hoeven niet in de vriezer, de bavarois zou ik zelf ook pas op het laatste moment maken... maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

3

Ik zou er zelf voor kiezen om de taarten op zaterdag pas te vullen. Omdat er in al je vullingen wel room zit.

Maar volgens mij moet het wel kunnen dat je ze op vrijdag al maakt.

4

Ik zou het plaatje wel in de diepvries bewaren i.v.m. uitdrogen en dus breken. De vullingen met slagroom in elk geval niet voor zaterdag maken.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Hm dan wordt het dus waarschijnlijk zondag het tweede kapsel bakken en invriezen. Dan een aantal avonden (zal het wel niet in 1 keer redden) puzzelen en dan toch zaterdagavond de taarten opbouwen. Heb dan wel een beetje hulp gelukkig (mijn zus is er dan ook), dus hoop dat het gaat lukken.....

Enjoy!