1

Onderwerp: Stapel taart opeet vraagje

Misschien een beetje een stomme vraag, maar wel iets dat mij sinds mijn vorige stapeltaart al bezig houdt.
Hoe eet je een stapeltaart op? Haal je alle taarten van elkaar of begin je bij de bovenste taart met aansnijden? En als je ze van elkaar af haalt hoe doe je dat dan?

De vorige keer dat ik een stapel gemaakt heb, heb ik hem ook zelf van elkaar gehaald bij mijn zusje op de verjaardag, maar de fondant van de taart eronder kwam helemaal mee. De taarten zagen er niet meer uit daarna.

Dus mijn vraag, hoe doen jullie dat?

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: Stapel taart opeet vraagje

Volgens mij halen de meesten de taarten van elkaar af voor het snijden. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Hangt er misschien ook vanaf of je verschillende vullingen gebruikt hebt. Ik snijd ook wel eens eerst de eerste laag op en dan pas de tweede. En ja, die ziet er dan niet zo bijzonder meer uit. Maar ach, waar het naartoe gaat is het toch donker zei mijn opa altijd :lol:

Groetjes, Sylvia

3 Laatst bewerkt door Jol321 (24-06-2008 08:29)

Ik haak aan bij Sylvia: hangt er inderdaad vanaf of je verschillende vullingen gebruikt. Is alles hetzelfde, dan laag voor laag snijden (zitten toch kartonnetjes tussen). Misschien kun je volgende keer 2 kartonnetjes tussen de stapels doen en dan beide kartonnetjes met de kartonnen kant tegen elkaar aan, dan plakt het al minder aan fondant/marsepein (of inpakken met huishoudfolie). De laag eronder blijft dan redelijk.

Groet, Jolanda

4

Ik begon gewoon bij de bovenste taart met snijden en als die op is de tweede enz. Gaat altijd goed, tot nu toe tenminste ;)

Dan moet je natuurlijk niet van die aparte stapels gaan maken, want dan gaat dat niet op ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Gewoon aansnijden wanneer ze nog opelkaar staan. Zo heb ik het tot nu toe nog gedaan.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

6

Ik doe het hetzelfde als Gonnie en Jos

7

Ok

Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

8

Ik haal ze van elkaar af. Doen mijn klanten ook. Met een pannekoekmes heet dat zo ? kan je er zo onderschuiven...en dan snijden maar ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

Doe het net als Manika ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

10

Do schreef:

Doe het net als Manika ;)

Nou Do.....................Mij nadoen ??? Kan niet hoor :nooo :nooo :nooo

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

11

Als je de taarten van elkaar wilt halen, ivm bijvoorbeeld verschillende smaken, helpt het om eerst wat poedersuiker op de onderste taart te strooien en dan de volgende erop te zetten. Dan plakken en scheuren ze niet als je ze van elkaar haalt. Je hebt wel een beetje een witte plek, maar hij blijft wel heel.

T'is maar een idee??

Corinne
Sugar & Flour

12

sugar&flour schreef:

Als je de taarten van elkaar wilt halen, ivm bijvoorbeeld verschillende smaken, helpt het om eerst wat poedersuiker op de onderste taart te strooien en dan de volgende erop te zetten. Dan plakken en scheuren ze niet als je ze van elkaar haalt. Je hebt wel een beetje een witte plek, maar hij blijft wel heel.

T'is maar een idee??

Dat is een goeie tip, die onthoud ik!

Groetjes, Sylvia

13

Had ik dit nu maar eerder gelezen, heb ze net gestapeld ;) Bedankt voor de tip! Ik zal hem zeker onthouden voor de volgende keer :lol:

14

wat een goede tip van die poedersuiker... ga ik zekerz proberen!!