1

Onderwerp: oke hoe zit dat nou

Dames, ik ben sinds kort ook aangestoken met het virus en het gaat redelijk goed, oefening baart kunst. Maar als ik naar jullie mooie taarten kijk blijf ik toch een vraagje houden. Hebben jullie nu 100 kleuren marsepein/fondant om te versieren? Zelfs kleine details zoals de snorharen van een kitty zijn in de goede kleur. Ik heb zelf de basiskleur wit, en dan 2 pakjes eentje met lila en de ander met roze. Hoe zit dat met jullie, of kleuren jullie de marsepein/fondant zelfs al heb je maar een klein bolletje nodig?

2 Laatst bewerkt door Carin (24-06-2008 13:53)

Re: oke hoe zit dat nou

De meesten hier, mezelf incluis, kleuren zelf.
En ja, ik heb dus wel tig (echt tientallen) potjes kleurstof staan, dat dan weer wel, maar marsepein koop ik in dozen van 14 kilo, ongekleurd.
Een heel klein bolletje kleur je des te makkelijker zelf: klein beetje marsepein met een klein stipje kleurstof.
Grote hoeveelheden is wat lastiger, meer kneden enzo, gaat ook wat langzamer.
Het enige wat ik kant en klaar koop is zwart. Vroeger rood en zwart, maar ik heb nu ontdekt hoe je zelf rood kunt kleuren (rood en zwart zijn vreselijke moeilijke kleuren om zelf te doen) dus nu koop ik alleen nog zwart. T

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

ik heb inmiddels ook al flink wat potjes kleurstof staan. die gels zijn vrij makkelijk om mee te kleuren, je moet alleen wel of handschoenen gebruiken, of je handen direct na het kleuren wassen.
Afegelopen zondag had ik erg weinig tijd en moest nog snel 2 taarten afmaken, geen tijd om mn handen te wassen en toen heb ik op de verjaardag later die dag rond gelopen met groene handen... dus... wassen!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

A Carin, hoe kleur je dan zelf heel goed rood?  :D
ik ben begonnen met witte fondant en een starterset met gekleurde fondant en daarbij ook nog potjes kleurstof.  ik mix dus en ligt eraan hoeveel ik van welke kleur moet hebben..

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Rood kleurt bij mij heel makkelijk, nooit geen problemen mee. Ik heb dan wel die van Spectrum. Met die van Wilton kom ik niet verder als rood. Een nachtje laten liggen en het is echt mooi rood!

ik heb echt geen problemen met marsepein rood kleuren met wilton kleurstof...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik kleur alles zelf.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

ik heb een potje zwart, en een doosje met 8 kleuren van wilton geloof ik. kan ook een ander merk zijn.. net hoeveel je nodig heb kleur je je marsepein of fondant. en de restjes bewaar ik gewoon.
rood en zwart kleur ik ook gewoon zelf, wel met handschoenen. je moet gewoon heel veel gebruiken, en weer droger maken met poedersuiker.. dan krijg je goede kleuren.

9

Voor rood gebruik ik Poinsettia. Dat gaat heel goed. Voor zwart gebruik ik zwart maar dat werkt voor geen meter :s

Groetjes, Carin

10

Carin schreef:

Voor zwart gebruik ik zwart

Hmmm.. zou ik nou nooit doen.. O-)

Sorry.. geintje.

Voor zwart gebruik ik Wilton zwart. Moet wel veel in, en het liefst de dag van te voren kleuren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik heb ook Wilton zwart. Voor rood dus SK, maar voor zwart Wilton.
Ga toch nog eens een nieuwe poging wagen.

Marianne: ik neem aan dat je het kleuren van marsepein bedoelt (geen fondant)?

Groetjes, Carin

12

Ja, marsepein kleur ik met Wiltonzwart. Fondant blijft antraciet, met een beetje mazzel. Dus heb ik altijd zwarte RegalIce in huis (en naast het huis :P (=workshopruimte))

13

Fijn topic, hier was ik ook benieuwd naar. Ik heb tot nu toe nog steeds de kleuren gekocht die ik nodig had (fondant) maar daar hou ik natuurlijk steeds heel veel restjes van over. Wat ik mij nu afvraag, is zelf kleuren ook goedkoper?

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

14

Zelf kleuren is inderdaad goedkoper!

Groetjes, Carin

15

Ik heb trouwens vanmorgen zwart gemaakt met Wiltonzwart. Het werd antracietgrijs :s.
Maarrrrr ik heb braaf naar Marianne geluisterd, en inmiddels is het... zwart :Y. Ikke blij! Hoef ik zwart niet meer voorgekleurd te kopen. Behalve dat dat stukken duurder is, vind ik zelf kleuren ook makkelijker omdat ik dan op elk gewenst moment elke gewenste kleur kan hebben.

Overigens laat ik bijna alle kleuren, z

Groetjes, Carin

16

Carin schreef:

I
Maarrrrr ik heb braaf naar Marianne geluisterd,

Dat werd ook een keer tijd :+

17

Ik heb nog nooit kleurstof gebruikt, en zie hier in de shop veel verschillende.
Kan ik nou het beste Wilton Icing Color Sets kopen? Of is dat alleen voor icing?
Kan ik beter een ander soort kopen?
Ik zou er graag slagroom en fondant mee willen kleuren.
En hoeveel taarten kan je kleuren met 14 gr.?
Het klinkt heel weinig, is het wel genoeg voor een taart?
Groetjes Corina

18

Bij mij weten kan je alle kleurstoffen voor slagroom gebruiken,
ze kunnen ook voor icing, fondant en marsepein gebruikt worden,
en ik heb er ook mijn koekjesdeeg mee gekleurd!

Je hebt echt maar een klein tipje met een sat

19

Wilton icing color set is niet alleen voor icing, maar idd voor fondant/marsepein, botercreme, je kan het door je biscuitmix gooien voor een kleurtje.......en ook goed voor je handen :D
je hebt zo weinig nodig voor te kleuren, je steekt een prikker in het potje en veegt het af aan je marsepein, soms meerdere keren om wat donkerder te krijgen, je doet er heel lang mee dus.
Ik ben nog steeds (met de meeste kleurtjes) bezig aan mijn eerste setje vanaf september en ongeveer 60 taarten verder.

Alles goed???? nee 3 fout

20

oh.....we hebben hetzelfde geschreven zie ik...ik was tijdens het typen ook nog aan het kletsen met de buurvrouw :D

Alles goed???? nee 3 fout

21

lune schreef:

je hebt zo weinig nodig voor te kleuren, je steekt een prikker in het potje en veegt het af aan je marsepein

tenzij je natuurlijk MM roze wilt hebben ;)

Ik heb ook de wilton set gekocht, en daarmee kom je een heel eind hoor met de kleuren.. af en toe een beetje mengen en uitproberen, ook zwart en rood is wel te doen.

22

Dank je wel voor jullie tips, ik ga de set maar eens proberen van wilton.
Heb ik gelijk meerdere kleuren.

23

en die kun je natuurlijk ook weer mengen.
de groen bijvoorbeeld is best wel fel lichtgroen. beetje zwart erdoor en je hebt een soort donkerlegergroen!
en zo kun je het met alles doen.
klein veegje blauw is lichtblauw, doe je er meerdere stokveegjes in, dan wordt het knalblauw.
wel elke keer een nieuw sateprikkertje pakken hoor!
in het potje stoppen, goed aan de marsepein (of wat dan ook) vegen en weggooien. dan weer een nieuw prikkertje.
ik doe meestal een prikkertje of 4 voor een tennisbal ongeveer. lekkere knalkleuren.

24

Ik heb dus 8 kleuren, daar kleur ik alles mee. (ow 10, ik lieg ;) )
zwart, rood, groen, blauw, geel, paars, bruin, oranje, wit en wat was die laatste nou ook alweer :S Denkt even heel diep na...........gaat toch maar kijken.....ow ja, huidskleur! (wat me toch wel pijnlijk herinnert aan de taart die ik nog moet vullen en bekleden vanavond)

Ik meng gewoon als ik een andere kleur wil.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

25

huidskleur van wilton? hoe heet die dan?
en is wit ook vn wilton?

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).