1

Onderwerp: Nieuw en vol vragen

Hallo allemaal,

heb nu een tijdje zitten lezen op het forum, maar heb het idee dat ik nog geen eens 1% van de berichten gezien heb, haha. Wat een hoop info, mooie foto's en nuttige tips!

Ik zal me eerst voorstellen: ik ben TaartJo, 26 jaar, uit Rotjeknor. Ben gek op van alles in elkaar knutselen en al een tijdje naar taarten sites enzo aan het kijken. Ik vind dat de eerste taart maar eens gemaakt moet gaan worden.

Alleen meteen een probleem:
(nou ja... probleem is een heel groot woord ;))
Ik ben een beetje overrompeld door alles wat er te zien en kopen is.
Hoe begin je nou het beste? Wat schaf je aan? En wat maak je dan zo'n eerste keer? Met welk kapsel, welke vulling en welke decoratie? Ik wil namelijk van alles, maar wil niet te hard van stapel lopen.

Ik word namelijk wild enthousiast van al jullie prachtige creaties!!!

Ik hoop nog een hoop plezier te beleven hier en hoop snel m'n eerste taart of misbaksel (:D) aan jullie te showen.

Nog een vraagje: waar zouden jullie een eerste workshop aanraden?

Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden.

Grtz,
TaartJo

2

Re: Nieuw en vol vragen

Welkom op dit gezellige en leerzame forum...je kunt hier heel veel info krijgen...zoek bij FAQ...links boven in de oranje balk...er staat vast wel info die je zoekt.

Maar om te beginnen heb je nodig: een bakblik, biscuitmix, fondant of marsepein, vulling naar smaak, aardappelschilmesje om mee te werken, decoraties kun je met koekjes uitstekers prima mee beginnen. Koop niet te veel in een keer...kijk eerst of het bevalt en dan langzaam dingen erbij kopen...er is zoooooooveel...je raakt verslaafd aan deze hobby hoor ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

welkom op dit gezellige forum!!

Je kunt veel van je vragen op opzoeken op treftwoord in bovenste balk bij het kopje : zoeken...

Verder raad ik ook een smoother aan.
Koop idd niet te veel in het begin, ik sluit me aan wat do hierboven beschreef. Je moet ook even kijken wat je ligt, taarten/koekjes/cupcakes of boetseren bijvoorbeeld.
Verder kan je een boel dingen die niet voor taarten-maken bestemt zijn, daar wel voor gebruiken. Bijvoorbeeld het draaiplateau van de ikea, het bolletje op de achterkant van de cocktailmix-staafje ipv een balltool en uitstekers bij de kinderklei afdeling of de bakafdeling van de xenos e.d. kun je een prima start mee maken.
Voor een allereerste workshop zou ik lekker in de omgeving rotterdam/den Haag zoeken. Er zit daar genoeg!!!

Succes! en ik ben benieuwd naar je eerste creatie!!

groetjes tirza

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een idee voor m'n eerste taart :D M'n moeder is bijna jarig en wordt 55... lijkt me een mooie gelegenheid om eens aan de slag te gaan. Broertje is as donderdag al jarig, dat lijkt me een beetje te kort. Heb namelijk nog helemaal niks in huis.
Ga eens rondkijken en wat aanschaffen! En bij jullie taarten spieken om nog meer ideeen op te doen.

5

Ik weet wel iemand die workshops geeft bij jou in de buurt...mijn zus Lupe...je kunt haar hier ook vinden in de gebruikerslijst...zij staat er als Paloma en woont in Zoetermeer ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

6

Zo de eerste cake staat in de oven! Ben vandaag even wezen shoppen. Ga zo eens met fondant kliederen...

7

Welkom

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

ben benieuwd....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Kapsel is perfect gelukt :D Heb al even met fondant zitten werken, maar dat was niet echt geslaagd :( Ik heb een soort vorm gekocht waar ik volgens meisje van planet cake fondant in kon doen en dan vorm had, maar dat werkt dus voor geen meter. Verder was de fondant erg kleverig en plakte aan m'n handen. Morgen maar eens stoeien met fondant bekleden na het vullen, heb er zin in!
Maar m'n versiering valt wel beetje weg nu dat malletje dus niet werkte :( morgen maar iets op verzinnen.