1

Onderwerp: Help Fondant recept lukt niet !!!!!!!

Hoi,

Ik moet vandaag en morgen een taart maken en mijn fondant is op; ik probeer dus uit recept 1 zelf fondant te maken maar het lukt niet: ondanks ik Grisco gebruik krijg ik bij het rollen barstjes en het brokkelt. Ik heb in plaats van gelatine, agar agar gebruikt omdat ik geen gelatine mag. Wie kan mij helpen en heeft het juiste recept met de juiste hoeveelheden ingredi

2

Re: Help Fondant recept lukt niet !!!!!!!

hoi arianne...

waar woon je? ik heb geen verstand van zelf fondant maken maar heb hier nog wel liggen. dus als je in de buurt woont, mag je het komen ophalen hoor!

3

Als ik het al zelf maak dan gebruik ik het andere recept met 1 beker marsmallows en een heel klein beetje water, even in de magnetron en dan poedersuiker erdoor kneden totdat je een mooie bal hebt.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Hoi,

Ik woon in R'dam en vogens mij woon jij in Limmen dus gaat niet lukken en marshmallow kan ik niet gebruiken want heeft dierlijk vet of zoiets maar die juiste recept waar kan ik het vinden.
Ik wil het zelf ook proberen en is toch raar die recept niet klopt goed (die verhouding) waarom lukt het niet dan!!!!!!!!!!
Ik hoop dat iemand mij een juiste recept kan geven.

Groetjes Ariane

5

maar normaal gesproken gebruik je wel gewone fondant? want daar zit natuurlijk ook dierlijk vet in....

anyways, ik kan je ook niet helpen maar ik hoop dat iemand met een oplossing komt!

6

Je moet echt lang, heel lang kneden. Wat poedersuiker betreft moet je een beetje aangokken en misschien niet de volledige hoeveelheid toevoegen. Maar ik gebruikte vroegâh altijd dit recept; het is wel iets droger dan normale fondant, maar het  werkt op zich wel...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

oke ik ga het proberen wat marianne schrijft en hopen dat het lukt en die fondant van bakels heeft geen dierlijk vet

Bij mij ging dat fondant zelf maken ook niet zo lekker maar het is me uiteindelijk gelukt door het tussendoor lichtjes te verwarmen in de magnetron dan kon ik het iets beter door kneden! Hopelijk komt het allemaal nog goed...succes ermee!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

9

Ik gebruik zelf ook altijd agar-agar: heb je het goed gevolgd, op de verpakking, want het heeft een andere werkwijze dan bij gelatine..maar aangezien je dat nooit gebruikt, zal je het wel goed doen...hmm...moeilijk hoor..!

Hoop dat het je lukt, want ik wilde het zelf ook gaan maken,
maar zie zoveel negatieve ervaringen dat ik nog maar even afwacht...

Succes ermee hoor!