1

Onderwerp: vraagje beadcutter

ik heb al gezocht bij de zoekfuntie maar kan het niet vinden.
ik heb zojuist mijn bestelling ontvangen met daarin de beadcutter. nu is mijn vraag hoe je de balletjes het mooist kan afwerken. ik gebruik 12 gram fondant soms net iets minder, dan is het moooi opgevuld en aan 1 kant blijft er een klein randje zichtbaar wat ik niet erg vind want die kan ik tegen de onderkant van de taart doen. maar dan zie je toch nog heel miniscuul een klein ranje boven op lopen. dit kan ik al wel wegrollen met een sateprikkertje, maar heeft iemand anders nog tips of idee

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: vraagje beadcutter

Ik haak even aan... want ook ik wil erg graag weten hoe ik dat @#$%^ding moet gebruiken, hij ligt hier al láááng stof te vangen :s. Ik krijg er alleen balletjes mee die er werkelijk niet uitzien. Ik maak de balletjes nu anders, helemaal niet veel werk, en w

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik kan er ook niet mee overweg. Het duurt langer om ze er zo iets of wat fatsoenlijk uit te krijgen dan andere methodes lijkt me.

4 Laatst bewerkt door Carin (23-06-2008 15:56)

Ik maak balletjes van marsepein met een spuitmondje, heel eenvoudig, allemaal even groot en dat gaat zelfs nog sneller dan met dat "#$%&_ding :lol:. Eigenlijk moet daar :s staan

Groetjes, Carin

5

Carin,
Hoe doe je dat dan? Ben wel benieuwd....steek je ze uit ofzo met je spuitmondje en rol je er dan een bolletje van? Marsepein spuiten kan toch niet (zei ze blond, blonder, blondst terwijl ze niet eens blond is???)

Groetjes, Tessa

6 Laatst bewerkt door Carin (23-06-2008 18:20)

Je bent niet blond hoor Tessa ;)
Ik rol een klein lapje uit, steek daaruit met een spuitmondje 8 of 12 (hangt ervan af hoe groot je de balletjes wilt hebben) hele kleine rondjes, draai die tot een balletje, en omdat het al een "schijfje" is gaat dat heel snel. Zo zijn alle balletjes even groot, en uiteindelijk is het best snel klaar.
In ieder geval sneller (en met minder ge@#$%^&* dan met dat @#$%^&*ding ;))

Groetjes, Carin

7 Laatst bewerkt door sylvia bvg (23-06-2008 20:53)

Carin schreef:

Je bent niet blond hoor Tessa ;)
Ik rol een klein lapje uit, steek daaruit met een spuitmondje 8 of 12 (hangt ervan af hoe groot je de balletjes wilt hebben) hele kleine rondjes, draai die tot een balletje, en omdat het al een "schijfje" is gaat dat heel snel. Zo zijn alle balletjes even groot, en uiteindelijk is het best snel klaar.
In ieder geval sneller (en met minder ge@#$%^&* dan met dat @#$%^&*ding ;))

Wat een goeie tip, die ga ik onthouden!

Groetjes, Sylvia

8

Op de I love cake beurs zag ik tijdens de demonstratie van 1 van de dames dat je echt een keer stevig dicht moest knijpen, open doen, overbodige marsepein wegsnijden en weer dicht doen. En dit dan 4 a 5 keer herhalen. Ik heb 'm zelf niet, maar het zag er goed uit.

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

9

Euhm... ik wil best geloven dat je het zo moet doen hoor. Maar wat is dan het nut van dat dure @#%$^&ding? Dan gaat het op mijn manier minstens net zo snel, en uiteindelijk vind ik dat dan ook mooier.

Groetjes, Carin