1

Onderwerp: Hoe snel uit het bakblik???

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben nu voor het eerst een kapsel van biscuitmix (webshop) aan het bakken. Maar hoe lang blijft het in het blik voordat ik hem eraf haal??

Ik hoop op snel antwoord aangezien hij er nog maar 9 minuten in hoeft ;)

Alvast bedankt!! Mirjam

2

Re: Hoe snel uit het bakblik???

ik zet hem vanuit de oven op zijn kop op het aanrecht en laat het bakblik er dan nog zo'n 10 minuten op zitten. dan haal ik voorzichtige het blik eraf, lukt dat nog niet, dan laat ik hemg ewoon nog ffies zitten. als het blik eraf is doe ik hem gelijk in een plastic zak goed lucht dicht. ik vind dit een prettige manier want zo wordt de biscuit niet te droog of hard. maar ik ben ook nog een newbe dus wie weet komen er nog andere met betere tips.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

Op z'n kop!????? Bij mij zit er een enorme bult op het kapsel. Hij is goed gerezen, heb mij aan het recept gehouden en het bakblik is de juiste maat.... Of maakt het niet zoveel uit als ik hem dan op zijn kop zet? Hij is in ieder geval niet in het bakblik gebleven ;)

4

Als je hem op z'n kop zet, zakt die bult ook wat in ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik wilde hem laast op zijn kop zetten, maar toen viel ie er al uit.
Heel snel dus ;) Ik zet hem op zijn kop om die bult weer te laten krimpen, snappie?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Hey bij mij viel hij er ook al uit, perfect!!! Bedankt voor de tips.... :D

7

Niet laten staan, heeft geen enkele functie namelijk, en je kans bestaat dat na een kwartier ofzo, je moeite krijgt met storten, dat je hem er minder mooi uit krijgt.
Gewoon uit de oven, húp, storten.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Oh ja, ik vergeet nog: als je een heating core hebt gebruikt dan moet je hem wel even 5 minuten laten staan, maar NIET op z'n kop.
NOOIT langer dan 5 minuten laten staan voor het storten, met of zonder heating core.

Groetjes, Carin

9 Laatst bewerkt door meyke (23-06-2008 20:57)

Carin schreef:

Oh ja, ik vergeet nog: als je een heating core hebt gebruikt dan moet je hem wel even 5 minuten laten staan, maar NIET op z'n kop.
NOOIT langer dan 5 minuten laten staan voor het storten, met of zonder heating core.

Ben zo benieuwd naar de reden hiervoor...

lekker duurt het langst!

10

meyke schreef:

Ben zo benieuwd naar de reden hiervoor...

Voor welke van de 2?

Groetjes, Carin

11

Kwebbel, doe je 'm dan warm in een plastic zak?? Moet ie niet eerst helemaal afkoelen, krijg je anders geen vocht in de zak? Ik laat 'm inderdaad altijd 5 minutjes staan, stort 'm dan gelijk, laat 'm helemaal afkoelen en doe 'm dan in een plastic zak in de vriezer.

Groetjes, Tessa

12

Als je je kapsel iets warm (dus niet loeiheet :lol:) in een zak doet wordt 'ie niet zo droog.

Groetjes, Carin

13

Ik stort gelijk. Tenzij ik het vergeet. Dan stort ik wat later....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag