1 Laatst bewerkt door petje (21-06-2008 06:32)

Onderwerp: vraagje stapeltaart (aantal personen)

Voor een bruidstaart wil ik gebruiken voor 40 personen:

28 cm = 20 personen
24 cm = 14 personen
18 cm = 8 personen

Is dat goed of wordt dat een beetje krap??

Ik durf niet meer dan 3 taarten op elkaar te stapelen en ze willen geen losse taarten erbij. Misschien nog een bolletje erbovenop (maar is dat wel mooi met nog een strik erop??)

Nog 1 vraag: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1396

Zijn deze nou bedoeld om je stapeltaart te maken (dus dat je die dingen niet ziet??)
en welke maten moet je dan nemen? Hetzelfde als de taart of kleiner?

dat waren alweer 3 vragen :D:D

Graag advies!!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: vraagje stapeltaart (aantal personen)

ik worstel ook nog altijd met stapeltaart vragen...

Qua maten denk ik dat je wel goed zit, zeker voor Nederlandse maten. Anders kijk je eens op felicitaartjes.nl

die tussenplaten van in de webshop is ipv kartonnetjes te gebruiken, in combinatie met de pilaren, maar je ziet dan wel de pilaren volgens mij, iets wat ik niet zo erg mooi vind.

Ik heb eens 3 taarten gestapeld met alleen de houten stokjes, heb er wel zeer veel gebruikt hoor, wel 9 of 10 in de onderste taart. Is supergoed gegaan trouwens.
en extra dik karton er tussen.

Je kan ook in de kartonnen in't midden een gaatje maken en dan als de taarten gestapeld zijn, door alle taarten van bovenuit een stok steken tot onderaan, voor extra stevigheid.

veel succes ermee! ik sta er ook nog eens voor, in augustus. Voor 80 personen dus dat worden er 4 stapelen.... ben er nu al nerveus voor :)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Re: vraagje stapeltaart (aantal personen)

Je kan ook cakedrums gebruiken voor tussen de taarten.

Ikzelf heb voor 5 lagen taart (70 personen)gewoon kartonnetjes tussen de taarten gebruikt. En gestapeld door middel van houten stokjes 0,9mm. Bij de gamma weg. Alles stond op een mdf plaat. Is helemaal goed gegaan. Het grootste nadeel hiervan was dat je de taarten moeilijk van elkaar kunt halen. Marsepein plakte aan het kartonnetje.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.