1

Onderwerp: mijn allereerste taartje >>BOB

Vorige week voor het eerst een taartje gemaakt, voor de verjaardag van mijn zoontje.
Was erg lekker (botercreme met aarbeienjam, bovenkant marsepein van de webshop)maar ben niet tevreden over het eindresultaat qua aanblik hahaha. Hij is wat vlekkerig geworden>>>moest me een beetje haasten.
Verder lijnen getekend met zwarte eetbare stift, ook niet zo mooi. 
Hoe trekken jullie die lijnen, spuiten jullie dat met iets???
Verder vond ik het erg moeilijk het marsepein dus uit te rollen zonder dat het bleef plakken aan mijn aanrecht, tips??
Misschien iets meer diepte in mijn puzzelplaatje, had het nu gewoon aan elkaar geschoven..........
En ik vond het moeilijk om de letters mooi te houden nar het uitsteken, werden meteen krom en zijn ook niet strak uitgesneden. En vind ze eigenlijk iets te groot voor de taart...........
verder moet het taartje volgend mij wat hoger zijn normaal, ik had het in de keukenmachine gemixed maar doe het volgende keer gewoon met de mixer!
Het klinkt nu misschien allemaal wat negatief maar ik zie zulke gaaaaave dingen voorbij komen!!
Alle op een aanmerkingen zijn welkom!!

http://i30.tinypic.com/2nhfgur.jpg

2

Re: mijn allereerste taartje >>BOB

Voor een allereerste taart vind ik hem goed gelukt hoor!!!

De zwarte lijntjes maak ik met een sugargun, maar je kunt ook gewoon hele dunne sliertjes rollen.
Voor het plakken van de marsepein---> een sloot poedersuiker onder de lap

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

3

Zeker goed gelukt voor een eerste...ga zo door...kijk nu al uit naar je volgende ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

Zeker niet slecht hoor voor een eerste taart,je zal zien,het zal je steeds beter afgaan.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

Nou, voor een allereerste taart mag die best gezien worden. :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

6

Een leuk allereerste taartje!

7

Ik denk een drama van een taart te zien, maar nee hoor, gewoon een leuke Bob!!

Vooral veel oefenen dan zal je zien dat alles je steeds beter afgaat!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

dat is heel knap gedaan voor je eerste taart!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

9

Ik vind hem erg leuk geworden voor een eerste taart! Zeker mee door gaan!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

10

Hij is leuk hoor, zeker voor een eerste puzzel

11

Niks mis met de Bob! En met de letters... en ik denk dat veel tips hiervoor in de reacties al gegeven zijn, daar zal ik je niet mee lastigvallen...

... waar ik nog wel benieuwd naar ben: waar is ie mee gevuld???

En natuuuuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je zoon Yesse!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

Nou ik vind hem goed gelukt hoor, het is pas je eerste taart en de meeste van ons hebben veel meer hulp en heb middelen :D en hebben al wat langer geoefend :lol:
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van de eetbare stiften, al heb ik ze wel, liever verf ik dan met de kleurstof en (drinkbare :D) alchol erdoorheen.
Je heb ook een sugarshaper (die wel heel veel mensen hebben) daar krijg je allemaal sliertjes uit, maar een (schone) knoflookpers werkt ook.
Ik werk zelf bijna altijd met een tafelzeil en een stuk pvc buis als roller, dan mik je de marsepein met zeil en al over je taart heen en pulk je het zeil eraf.
en bij afwezigheid van lettertapits, kan je altijd nog ronde sliertjes rollen (dik, of dun)en daar de naam van maken.
Maar je zal zien.......ook jij gaat steeds meer spullen krijgen O-) en met handige spullen worden de taarten alleen maar mooier en mooier.

Alles goed???? nee 3 fout

13

Je eerste taart?? Prachtig gemaakt hoor...:thumb:

Mijn eerste taart was ook niet zo hoog...maar je moet het deeg mixen met een slagroomklopper, 10 minuten op de hoogste snelheid zodat als je je mengkom op de kop houdt het deeg erin blijft hangen! Dan krijg je een mooie hoge taart (althans dat was wat er bij mij verkeerd ging in het begin :D )

En voor het uitrollen, zoals hier boven geschreven staat...stukje doorzichtig zeil kopen bij de Marskramer en dan uitrollen (gebruik zelf nooit poedersuiker)

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

14

Voor een eerste is het geweldig gedaan zeg.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

15

dat is een mooie eerste :)

16

een zeer goed geslaagde eerste taart!!

Een mooie eerste taart. op naar de volgende!