1

Onderwerp: Teigetje uit de trommel springend...

Hallo Ladies, na flink jullie tips te hebben genoteerd heb ik toch nog wat weetjes nodig die ik nergens terug kan vinden.

Ik ga van de week een trommeltaartmaken waaruit een Teigetjepuzzelfiguur komt gesprongen, alleen het gezicht met de handjes over de rand heen.
Ik wil dan ook lapjes marsepein vanuit de bovenkant, het midden, naar de buiten/zijkant laten vallen, zodat ik teigetje er mooit tussenin/bovenop kan puzzelen...

Hoe pak ik dit het beste aan, moet ik dan voor de ronde lappen tylose gebruken om het harder te laten worden, anders stort het zo weer in...toch?
En kan ik een 24 doorsnede bakvorm vullen met 26 doorsnede vulling zodat hij hoger wordt? Moet ik dan dubbel bakpapier gebruiken om de randen te verhogen?

Ik hoor het graag...

Mmm das pas lekker!

2

Re: Teigetje uit de trommel springend...

bedoel je beslag voor 26 cm? Zou ik niet doen. Dikke kans dat dan je vorm overstroomt tijdens het bakken.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Oh ja, .... bakpapier..... :o lees ik nu pas. Ja, dan zou het wel kunnen denk ik. Of je kan 2 "gewone" van 24 maken en die dan op elkaar leggen. Wordt superhoog ;)

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Bedankt voor de tip van 2 baksels, ik zal het onthouden mocht ik voor een supertoren gaan...
Nou de trommel is klaar... Knalgroen, dat is de lievelingskleur van de mama van het kindje waar het om gaat. Met roze strepen en witte en gouden accenten.
Het xtra deeg en het bakpapier heeft gewerkt! Heb voor een 20 de 22 kapselhoeveelheid gebruikt, vulling roomcreme/aardbeienjam en aardbeien yoghurtkwark met stukjes aardbei, ik denk dat hij 10cm hoog is, misschien wel hoger.
Nu de flappen en teigetje nog...
Heeft iemand een idee hoe ik de flappen mooi omhoog kan laten staan. Is dat met tylose en zo ja hoe moet ik dat gebruiken, wordt dan de eerste keer... Het moet ook stevig genoeg zijn om teigetje omhoog te houden...

Ik hoor het graag!

Mmm das pas lekker!

5

Heeft echt niemand tips, als ik niet weet hoe of wat voor zondag, dan vrees ik dat ik mijn ontwerp aan zal moeten passen :(
Jammer de trommel is net zo goed gelukt....

Mmm das pas lekker!

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=24040 ff verderop in de topic staat de omschrijving, misschien heb je hier iets aan?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

SUPERDUPER! Je bent mijn lifesaver, so irri als je een id hebt maar je weet niet hoe je het uit moet werken!

Hij is al wel af maar aangezien dat hij rond is en nog afgewerkt moet worden aan de bovenkant kan ik er nog 3 rondjes op plaatsen en het proberen. Helaas heb ik geen tragant gom maar dat andere spul, ik ga er vanuit dat dat ook wel werkt...
Ik wilde eigenlijk een teigetjepuzzel maken, maar ik denk dat ik toch ga boetseren... Jullie zien wel wat het uiteindelijk is geworden...

Mmm das pas lekker!

8

Nou tis gelukt, al was de trommel klaar heb er alleen een nieuwe bovenkant op gelegd... Twas behelpen, maar dan weet ik het in ieder geval voor de volgende keer... Ondanks dat vnd ik hem prima gelukt...

Hij staat bij de taartenparade...

Mmm das pas lekker!