1

Onderwerp: Ganache taart bewaren

Heb een bestelling voor morgen.. :)
Cake gevuld met chocolademousse en aardbeienjam,
overgoten met ganache.
Wegens tijdgebrek morgen moet ik deze vandaag maken,
hoe kan ik hem dan het beste bewaren??

Ze komt hem morgen rond 4 uur ophalen, en ik denk dat ze hem
savonds aansnijden.. Waar moet zij hem dan bewaren?

Thx!!

2

Re: Ganache taart bewaren

In de koelkast.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Gewoon in de koelkast, vanwege de vulling en ook vanwege de ganache! Geen folie ofzo eroverheen, dan gaat het weer plakken aan je ganache, of in een taartdoor (karton) of gewoon los erin zetten. Zou het ook tegen haar tegen dat ze hem gewoon in de koelkast moet zetten!

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Dankjullie wel!! :)

5

Kan ik een taart die is overgoten met ganache ook in de vriezer doen? Komt dat er goed uit? Als ik het bijv. in de taartdoos invries en zo ook in de koelkast laat ontdooien?

Groetjes, Sylvia

6

sylvia bvg schreef:

Kan ik een taart die is overgoten met ganache ook in de vriezer doen? Komt dat er goed uit? Als ik het bijv. in de taartdoos invries en zo ook in de koelkast laat ontdooien?

Hoi Sylvia, ja hoor dat kan heel goed! Je kunt hem gewoon even zonder iets invriezen (althans dat doe ik voor eventueel plakken aan de plastic zak), daarna zet ik hem in de plastic zak en als ik hem ontdooi haal ik die er weer vanaf. Je kunt hem denk ik ook in een taartdoor invriezen maar die past bij mij niet zo goed.... ;)
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Bedankt Lara! Dan weet ik hoe ik zit in de planning voor de verjaardag van mijn dochter. De avond voor de verjaardag ben ik normaal altijd druk met de taarten, maar volgende maand zit ik die avond bij Doe Maar in de Kuip :D Dat wordt dus vooruit werken.

Groetjes, Sylvia

8

Het mooie aan ganache is dat het een stuk harder wordt indien gekoeld.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

9

Hey Lara, wordt de gladheid van de ganache niet aangetast als je deze na het invriezen laat ontdooien met de plastic zak er al af??