Onderwerp: rood, wit blauw?? roze geel groen!!!!
Vandaag was er een zomerfeest op mijn werk, het zogenaamde St. Jansfeest. Verwacht dat niemand zal weten wat voor feest dat is. De antroposofen vieren dit meestal. Ben geen soof hoor, draag ook geen gewaden. Maar goed, werk in de kinderpsychiatrie en op deze dag komen de ouders van de kinderen langs. Meestal erg gezellig en ook errug druk. (heb na het werk even een middagdut gedaan van 3,5 uur... )
Maar goed, mij was gevraagd om 30 petit fours of zo iets te maken voor een kleine vergoeding. Ik was hardstikke blij hiermee! Dat ik er niets aan verdien, maakt me in dit geval niet uit. Ik mocht verder zelf weten wat er precies ging maken, zolang ik binnen het budget zou blijven.
Nou, mijn bedoeling was, kleine gebakjes met een rood, wit, blauwe laag van het beslag. Moest toch 3 cakes bakken, dus in 3en dan daarna in volgorde op elkaar. Maar goed, loop weer te veel te kletsen, beslag is natuurlijk een beetje geel.... en dat weet ik natuurlijk wel, maar ik ben eigenwijs, en dus het rood, wit, blauw wat de bedoeling was... is roze, geel, groen geworden!! hahhahaha
Maar ach, de kinderen vonden het prachtig!!! De doos ging open en ze zeiden allemaal "oohooooo" en toen was het even stil. hihihi, wat een schatjes. En dat roze, geel, groen konden ze wel om lachen, maar ze zagen mijn bedoeling er wel in. Ze vonden het allemaal heerlijk!
Gelukkig hoefde ik niet meer te werken, nadat ze de taartjes hadden gegeten, want na al die kleurstoffen zal het vast een flinke stuitelboel zijn geweest....!!! arme collega's...
O ja, was vergeten foto's te maken, dus hier de foto's van de left-overs...
www.facebook.com/TaartvanTirs