Onderwerp: welk type marsepein gebruiken jullie
Hallo gelijk een vraagje,
als jullie een taart bekleden, welk type of soort marsepein gebruiken jullie? Er zijn tal van soorten de
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » welk type marsepein gebruiken jullie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo gelijk een vraagje,
als jullie een taart bekleden, welk type of soort marsepein gebruiken jullie? Er zijn tal van soorten de
ik gebruik de 1:3 marsepein, in de webshop is hij dacht ik ook 1:3.
Ik gebruik ook die van de webshop, die is van Zeelandia, Am. marsepein 1:3, amandelmarsepein, rolkwaliteit volgens de Lubecker methode. Dat is wat er allemaal op staat als je een grote doos van 14 kilo koopt daar
Heb verschillende soorten geprobeerd, ook van andere merken/groothandels en deze is ECHT zonder meer het beste, heel licht van kleur (voor kleuren dus ook perfekt), niet vettig, niet te zoet (die andere die ik geprobeerd heb waren of heel vettig of heel zoet), en je kunt er heel mooi strak mee bekleden.
En nee ik heb geen aandelen hoor bij Zeelandia :-D
Vind het wel gewoon heel belangrijk dat het goed werkt en ook goed smaakt! :-)
Mijn marsepein was laatst op en ik moets heel last minute een taart maken heb ik het bij jamin gehaald nouu dat was de meest smerige vettige marsepein die ik ooit heb gegeten!
En het rolde ook voor geen meter uit.
Moest het even kwijt!
Ja de 1:3 werkt zeer goed (ook Zeelandia hier).
Ik gebruik 1:2 rol , ook van zeelandia (als ik al marsepein gebruik) omdat ik de 1:3 een te chemisch smaakje vind hebben.
En je bij de 1:2 toch nog echt de amandelsmaak hebt. Zoals voor mij marsepein moet smaken.
Mijn marsepein was laatst op en ik moets heel last minute een taart maken heb ik het bij jamin gehaald nouu dat was de meest smerige vettige marsepein die ik ooit heb gegeten!
En het rolde ook voor geen meter uit.
Moest het even kwijt!
Ja dat had ik nou ook bij mij komt hij er ook niet meer in!!!!!
Ik gebruik 1:2 rol , ook van zeelandia (als ik al marsepein gebruik) omdat ik de 1:3 een te chemisch smaakje vind hebben.
En je bij de 1:2 toch nog echt de amandelsmaak hebt. Zoals voor mij marsepein moet smaken.
deze gebruik ik ook en ben er tevreden over, zowel over de smaak als over het verwerken ervan, ik werk meestal met marsepein of anders met kneedbare chocolade. Ik werk zelden met rolfondant.
De extra blanke 1:3 !!!
Het is precies zo als Lara zegt (heb ooit uit duitsland andere meegenomen maar brrr...wat was dat smerig en vet zeg
top bedankt voor jullie reaties.
ik heb die ook van de webshop. hou normaal niet van marsepein maar deze was erg lekker!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » welk type marsepein gebruiken jullie