1

Onderwerp: ik wil ook een keertje cupcakes maken

maar ik heb dat nog nooit gedaan. toevallig net een bestelling gedaan bij de webshop, maar niets hiervoor erbij besteld, vergeten.
wat voor mix kan ik hiervoor gebruiken. en bak je het dan ook in die papieren bakjes? zoja hoe doe je het dan met vullen, of vul je de cupcakes niet?
ik ben nog helemaal blanco hierin. ik heb wel die siliconen muffing bakvormen van de xenos. kan ik daat ook iets mee? ik weet geen hoeveelheden, geen baktijden. niets nog eigenlijk....
wie zou mij hierin wat meer info willen geven of weten waar ik dat allemaal bij elkaar kan vinden, want de zoekfunktie helpt mij hierin niet verder...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Re: ik wil ook een keertje cupcakes maken

je kunt voor cupcakes biscuitmix gebruiken, maar persoonlijk vind ik dat niet zo lekker. Je kunt verder van alles gebruiken. Ik koop meestal een mix voor muffins of cake bij de supermarkt, maar ik heb pasgeleden ook brownies gemaakt. heerlijk!!!
Verder met baktijd, gok ik altijd maar wat, ik zet ze er 30 min in, en daarna even met de cocktailprikker erin.
Ik gebruik verder ook een muffinbakvorm. papieren vormpjes erin en dan tot 2/3 vullen. mochten ze te hoog geworden zijn, snij je er een stuk van af.
hoop dat je er wat aan hebt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door petrabennes (19-06-2008 17:04)

Dit recept komt hier van de site:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … n:Cupcakes
Errug lekker!!
Vullen hoeft niet maar je kan wel met een appelboortje iets uit de cc boren (na het bakken he :)) en dan vullen met jam, botercreme, chocolade....noem maar op! Afsmeren met botercreme, abrikozenjam en dan een mooi rondje marsepijn er op. Of lekker een toef botercreme met een smaakje. chocopasta geeft en een mooi kleurtje en een mooi smaakje bv.

Ik gebruik wel altijd mn siliconenvorm, gevulde cupjes erin en hoppa in de oven!
Zonder vorm gaan de cuppies alle kanten op bij mij en blijven ze niet mooi rond.

4

Ik gebruik cakemeel van Koopmans (62 cent ofzo een pak) zonder de melk maar met een extra ei. Ik bak ze in simpele witte caisses die ik in een blik zet, vullen met een spuitzak en bakken op 190 (hetelucht) 17 minuten (ongeveer).
Als ze uit de oven komen DIRECT kort een zware (snij)plank erop leggen dan worden ze mooi plat.
SUCCES!!!!!!!!!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

http://www.cupcakefun.com/recipes/
Dit is een leuke link met recepten voor zowel het beslag als vullingen. Het is in het engels.
Hier gebruiken ze gewoon een spuitzak om de cupcakes na het bakken te vullen. Erin steken, knijpen en voila!
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Ik zelf vind het lekker om appel te raspen en te mengen met wat kaneel en suiker.
Dan een laagje beslag (van een pak cakemix) in het papieren cupje scheppen, daarop een lepel van het appelmengsel en daarop weer een laagje beslag. Dan krijg je heerlijke appelcakejes.
De papieren cupjes zet je in een bakvorm anders, dan krijg je mooie ronde vormen. Verder staat er op het pak cakemix hoe lang ze in de oven moeten.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

6

dank jullie wel dames, hmmmmmmmm dat van die appel lijkt mij ook heerlijk ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Ik vraag me af hoe je een spuitzak in een reeds gebakken cc steekt :think:

Ik heb ze vanavond nog even gebakken. Aangestoken door jou Kwebbeltje, met dit topic! Hahaha, ik wilde ook :lol:
Mokkacc's met stukjes chocolade, opgespoten met rumbotercreme :9

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

carin, lijkt mij gewoon doorduwen! de cakejes zijn zo zacht dat dat wel moet lukken. heb je wel een gat in je cc. daar moet gewoon weer marsepein of zo overheen.
heb het nog nooit gedaan hoor, maar het klinkt wel logisch.

die met de appel lijkt me ook erg lekker!
cc maken vind ik zelfs nog makkelijker als een taart. gebruik gewoon cakemix uit de supermarkt. zondag had ik zelfs een zak kant en klare cakemix..
puntje eraf knippen, in de papieren vormpjes spuiten die in de bakvormpjes zitten, 20 minuten in de oven.. klaar!

Ik heb vanalles al gebruikt voor cupcakes maar ik vind de boerencake mix gewoon de lekkerste krijg je heerlijk smaakvolle cakjes van en ze rijzen mooi en blijven stevig. ik vul de papierenbakjes vaak met een ijsschep dan zijn ze allemaal even vol en gelijk. Vervolgens vul ik ze na het bakken vaak met jam, dmv een appelboortje. How-to staat hier geloof ik ook ergens......en dan met glazuur of botercreme met daarover marsepein en wat wij zelf ook errug lekker vinden is chocoladeganache!
Maar dat gaat bij jouw ook vast allemaal wel lukken enne anders lachen we er toch weer om......ben toch vaak genoeg in een vervelende melige bui en dan kan ik om (bijna) alles lachen hahahaha...succes ermee!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"