Onderwerp: houdbaarheid eitjes
Ik weet niet of het in Nederland ook zo is, maar hier in Belgi
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » houdbaarheid eitjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik weet niet of het in Nederland ook zo is, maar hier in Belgi
je kunt geloof ik een testje doen met een ei of ie nog goed is.
Bakje met water, ei erin doen. Als het ei op de bodem blijft liggen is ie nog goed, als hij gaat drijven is ie niet meer goed. heel simpel!
Ik krijg altijd kip verse eieren dus ik zou niet weten hoelang je een eitje kunt bewaren
Ik blijf wel even meelezen op het forum......
Groetjes Marlies.
In Nederland staat er op de doos van de eieren ook een houdbaarheiddatum.Soms is de datum ook op de eieren gedrukt.Ikzelf gebruik de eieren niet meer uiterlijk een dag na die datum.Dus ik laat ze hooguit 1 dag over datum gaan.Ik durf ze niet langer over datum te laten gaan en dan nog te gebruiken.
ze kunnen zelfs tot een maand na de datum nog gebruikt worden... doe ik niet hoor, maar als ze een paar dagen over datum zijn gebruik ik ze gewoon.
wel eerst de eieren in een kopje gooien, stel dat er eentje rot is, hoef je niet gelijk je mix weg te gooien.
heb het nog nooit gehad, een rot ei. gelukkig!
Ik heb altijd super verse scharrel eieren van de buurman aan de overkant. Maar als ik niet meer precies weet wanneer ik ze gehaald heb (dat is nou niet weeeeeken hoor) maar dan doe ik ze altijd even in een bakje met water. De luchtkamer in een ei wordt als ik het goed heb steeds groter naarmate je ei ouder wordt. Bij een vers ei ligt je ei op de bodem daarna staat ie rechtop staan op de bodem, daarna komt ie los van de bodem en als ie echt oud is gaat ie drijven
Ik maak trouwens altijd eerst de eieren kapot in een bakje en ook al weet ik dat ze vers zijn, ik ruik er toch altijd even aan. Stel je voor dat je een fout ei hebt, dan kan je anders mooi je hele mix weggooien
Meestal zijn ze voor de datum wel op hoor. Zo niet, check ik het altijd met dat bakje water, ze moeten helemaal naar de bodem, anders gebruik ik ze niet.
de eitjes hier leven nooit lang! dus hoef me geen zorgen te maken over de houdbaarheidsdatum. maar vind wel een goeie tip dat met dat bakje
Ik gebruik meestal eieren van onze eigen kippen en normaliter kun je eieren tot wel 4 weken nadat ze gelegd zijn bewaren. Alle eieren, ook die waar een datum op staat die nog geldig is kun je voorzichtigheidshalve even boven een kommetje breken maar ik garandeer je dat als het ei niet meer goed is dat daar dan geen twijfel over bestaat!! Je ruikt het op 3 meter afstand al hoor!!! (ik bedoel: je hoeft niet bang te zijn dat je 'stiekem' een ei gebruikt wat niet meer goed is...)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » houdbaarheid eitjes