1

Onderwerp: Mijn allereerste meringues!

Ik was altijd in de veronderstelling dat het maken van meringue-koekjes heeeeel erg moeilijk was, maar had er nog nooit een recept van gezien. Tot ik tegen een recept aanliep in Good Food en dat zag er zo makkelijk (en smakelijk) uit dat ik het moest proberen. Ze zijn gemaakt in de magnetron ipv de oven en dus supersnel klaar en heel erg lekker met slagroom met frambozen erdoorheen.... Aanrader!!!
http://farm4.static.flickr.com/3023/2576545940_9d53e3b465.jpg?v=0

http://farm4.static.flickr.com/3276/2576545938_30b53c5b90.jpg?v=0

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

2

Re: Mijn allereerste meringues!

Wat ziet het er weer geweldig uit!
En lekker ook!!!

3

Wat een genot om naar dit plaatje te kijken... ik proef ze gewoon!!! Prachtig en heeeeeerlijk!!!

Groetjes,
Efje

Jammie dat ziet er lekker uit!

5

mmmmmmmmmmmmmmmmmm... En krijgen wij dat recept ook??? :D (Vooral de details over de magnetron :))

6

Ja hoor, dat wil ik wel even geven;
ingredienten:
1 eiwit
350 gr poedersuiker
1 tl geplette cardamom zaadjes
150 ml slagroom
sap van 1/2 limoen
250 gr frambozen

1. Klop het eiwit en voeg daarna de poedersuiker en de cardamom toe en maak een stevige icing. Rol de icing in 8 golfbal formaat ballen. Plaats twee ballen op een stuk bakpapier met genoeg ruimte ertussen en doe ze in de magnetron voor 30 a 40 seconden op de hoogste stand tot ze vier keer zo groot zijn geworden. Laat ze een paar minuten afkoelen en haal ze dan van het papier af en herhaal dit tot je alle ballen hebt gedaan.
2. Sla de slagroom met de helft van het limoensap (en ik heb de slagroom ook gezoet met suiker, stond niet in het recept eigenlijk) Plet de helft van de frambozen en roer die door de slagroom heen. Om te serveren doe je een klein kloddertje van de frambozen-slagroom op een bord. Plaats daar een meringue op, doe er een flinke klodder slagroom op en plaats er nog een meringue op. Dan weer slagroom en daar boven op hele frambozen. Om het af te maken een beetje poedersuiker erover en smullen maar!!

Overigens een kleine waarschuwing; het lijkt makkelijker als het is die dingen in de magnetron, want het luistert vrij nauw. Iets te lang en ze verbranden en te kort en ze zakken als plumpuddingen weer in (smaakt dan wel alsnog goed natuurlijk..)

7

Ze zien er PRACHTIG uit!

Ow! Dat vind ik zoooo lekker....Merengues, zaaaaalig! Ik krijg ze wel eens van mijn tante, in Belgi

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Schitterend... lekker... mooi gefotografeerd...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

9

Het ziet er heerlijk uit en de foto's zijn fantastisch gemaakt!

10

mmmmmm ... hier ga ik nou spontaan van kwijlen. Meringues ... heerlijk! En dan zien ze er ook al zo mooi uit.
Dank je voor 't recept ... die gaan we zeker 'n keer proberen!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

11

Ziet er wel heerlijk uit!
maar, mag ik even vragen hoeveel watt jou magnetron heeft?. Die van mij heeft 700w ... 30-40 sec in een 1000w is misschien 1 minuut in een 700w magenetron?

Groetjes Tweety!

12

Oei dat ziet er zeker lekker uit :Y

Bij jou moeten we ook kritisch naar de foto kijken he ? ;)
De eerste foto vind ik prachtig, de twee de ook maar dat wazige "ding" in de achtergrond blijft mijn aandacht trekken omdat ik net niet kan zien wat het is :S
:lol: (maar ja, dat is mijn ondeskundig oog natuurlijk :) )

13

Hmm... weet ik eigenlijk niet, maar ik denk 1000w ja. Hij geeft aan 100P. Zal wel 1000 zijn denk ik. Ik zal het straks nog eens even nakijken.

14

nnicole1234 schreef:

Oei dat ziet er zeker lekker uit :Y

Bij jou moeten we ook kritisch naar de foto kijken he ? ;)
De eerste foto vind ik prachtig, de twee de ook maar dat wazige "ding" in de achtergrond blijft mijn aandacht trekken omdat ik net niet kan zien wat het is :S
:lol: (maar ja, dat is mijn ondeskundig oog natuurlijk :) )

Haha... het zijn pioenrozen en ze liggen er eigenlijk alleen voor de kleur die terugkomt in de meringue.... :D

15

mmmmm dat zier er heerlijk uit!:9

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

16

Mooie foto van een superlekkere meringue!

17

Mmmmmmmmmmmmmmm het water loopt me in de mond en wat ziet het er mooi uit en zo mooi op de foto gezet tis net of het uit een boek komt!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

18

Owhhhh, heerlijk lijkt me dat zeg! Bedankt voor het recept!!

Groetjes

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

19

Oei, wat ziet dit er gevaarlijk lekker uit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

20

Zooooooooooo, die zien er lekker uit!!! mmmmmmmmmmm :9

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

21

Jaaa, lekkerrrrrrr!!!!!!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

22

Ohw mijn hemel...wat ziet dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk uit :P  :9

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

23

Ooooooeeeeeeehhhhhh dat ga ik zeker eens proberen. Ziet er heerlijk uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.