1

Onderwerp: botercreme spuiten

hoihoi!

heb zojuist verse cupcakes uit de oven gehaald en wil ze nu met een dot botercreme versieren , orange uiteraard , ze zijn voor vanavond voor de tv . heb nog niet eerder een toef gespoten op een cakeje , kan het er gewoon zo op al een paar uur van te voren of zakt het dan in ?

2

Re: botercreme spuiten

Ik heb het ook nog nooit gedaan, maar als ik mijn gewone vullingbotercreme (gemaakt met de webshopmix) in de koelkast zet, wordt dit een stuk harder. Ik zou dus denken dat het best van tevoren er op gespoten kan worden en daarna in de koelkast.

3

Ja hoor, dat kan. Koud spuiten en koud bewaren (in de koelkast dus), dan zakt het niet niet.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Als je cupcakes in de koelkast bewaart dan worden ze droog vind ik. Ik vind het in ieder geval bleh :(
Je kunt het beste toefen spuiten met botercreme zonder de mix. Dus gewoon poedersuiker en boter (ECHTE!!!!!) 1:1. Dat hoeft niet in de koelkast. Creme met de mix is sowieso erg zacht, te zacht om mee te spuiten vind ik, dat wordt minder mooi, vind ik :+

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5 Laatst bewerkt door kiwi (17-06-2008 16:26)

Als je de cc vers uit de vriezer :think: haalt en daarna opspuit en weer in de koelkast zet, zijn ze naar mijn idee nog prima te eten. Maar dan moeten ze wel op vanavond, want na een dag/ nacht in de koelkast vind ik ze ook niet zo lekker meer...

De botercreme word dan wel lekker stevig. Lekker met witte pasta erdoor trouwens!

6

Maar gaat met dit warme weer de botercreme van 1:1 ook niet zacht worden dan buiten de koelkast?

7

Gewoon snel opeten...

8

:D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Heb pas met de mix uit de webshop gewerkt. Ging prima. Na het mixen even een half uurtje laten opstijven, toen gespoten. Ze werden pas 3 uur later gegeten maar waren toen nog prima.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

10

Ik ga iets vertellen hoor...

Ik heb dit dus eens uitgeprobeerd voor mezelf uiteraard en niet voor een opdracht ofzo. Ik had nog drie cupcakes over en die heb ik dus versierd met een flinke toef botercr

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

11

Nou dat hoeft echt geen eenmalig experiment te zijn hoor!
Want juist op die manier blijven ze het best.
- botercreme gewoon (niet van de mix)
- buiten de koeling laten
Klaar.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12 Laatst bewerkt door Martine-nl (20-06-2008 13:40)

Ik gebruik altijd de mix waar ik dan wel iets meer boter bij doe (300-350 gr ipv 250 en dus ook iets meer suiker). Doe ze ook niet in de koelkast (ook niet dol op droge cupcakes ;)) maar bewaar ze meestal niet langer dan 1 of 2 dagen.