1

Onderwerp: vraagje over zijkant decoratie

hallo dames, ik heb een vraagje.
ik heb net weer een "gewone " aardbeientaart gemaakt en de zijkant en bovenkan afgesmeerd met botercreme. hoe kun je nu het beste de vlokken, hagelslag of nogatine er tegenaan krijgen? het ziet er nog steeds zo vaag uit bij mij. het lijkt eigenlijk nergens op zo..:S...(overigens zal hij niet minder lekker smaken hoor, hij is voor thuis gebruik vanavond) vorige week vonden ze het verse aardbeien taartje zo lekker, maar mijn man had liever een vlokken of hagelslag zijkant ipv de nogatine.
http://pic4.picturetrail.com/VOL716/2664216/19182236/321675710.jpg

owwwwwww. maar zo ziet het er wel lekker uit en daarom plaats ik hem nog even om jullie het water in de mond te doen lopen. zo ben ik dan ook wel weer :D whahaha, sorry melig hierzo!!!
http://pic4.picturetrail.com/VOL716/2664216/19182236/321675706.jpg

ff zonder dollen, hellup please???

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2 Laatst bewerkt door kwebbeltje (17-06-2008 13:16)

Re: vraagje over zijkant decoratie

ow, en let niet op het spuitwerk hoor, het is vanille botercreme en ik kan nog niet spuiten dus ik oefen elke keer maar wat op mijn eigen taartjes :O

hmmmmmmm dit is ook lekkâh :D
http://pic4.picturetrail.com/VOL716/2664216/19182236/321676773.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Haahahahaahaaa zekker lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr........en ik lees stiekum mee want ik worstel daar ook altijd mee ( dat rijmt hahahaa sorry ben in een melige bui)

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

4

aaaaaaaaaaaaah zijn we samen melig ;)
btw ik ken ook een Anke in Tholen.... heeft in zoetermeer gewoond. heerlijk mens.

kwebbeltje schreef:

aaaaaaaaaaaaah zijn we samen melig ;)
btw ik ken ook een Anke in Tholen.... heeft in zoetermeer gewoond. heerlijk mens.

Ik heb niet in Zoetermeer gewoond maar misschien ken ik ze wel???

Liefs van Anke

6

Zo zeg die ziet er weer lekker uit zeg! Jij eet volgens mij elke dag taart zowat joh! :lol:

Die zijkanten dat rol je. Dus je smeert de zijkanten in en rolt hem dus door de hagelsalg of nougatine. Daarna doe je de binnenkant.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren, zoals het ertegen aan strooien, maar dat rollen is hele makkelijk.
Er is op het forum wel eens een filpje/foto/link van geweest. Even zoeken, want ik kan het zo snel niet vinden.

Bedankt Babs kijk weer wat geleerd al lijkt mij dat rol-gedoe wel spannend voor het heel blijven van je taart. In ieder geval wel bij mij....hahahaha

Liefs van Anke

8

Dag dames,

Je doet dit net zo als beschuit met muisjes.

Je vult een bord of bakje goed vol met de vlokken, hagelslag of amendelschaafjes
Daarna rol je de zijkant er door heen.. net zolang tot je geen slagroom meer ziet.

Succes en hmmmmmmm hij ziet er uit om op te eten krijg zin in een aarbeientaartje.....

9

Hihi, dat is ook toevallig, ik had ook net zo'n vraag net op de site gezet....

10

Wel de a het afsmeren van de zijkant, de taart een uurtje laten opstijven in de koelkast. Dat rolt makkelijker, en dan loopt de vulling er niet uit.

11 Laatst bewerkt door kwebbeltje (17-06-2008 13:34)

ja ik dacht ook aan het rollen. maar dan dus alleen aan gedacht nadat hij gevuld was. dat deed ik vorige keer wel met de nougatine, maar deze was iets groter en zwaarder. dus dat durfde ik niet. dus beter eerst doorsnijden, dan zijkanten afsmeren en door de decoratie rollen, dan openklappen, vullen en de rest afsmeren? zo simpel eigenlijk, waarom ben ik daar zelf niet opgekomen..... pffffff thanks voor de antwoorden dames. enne nee ik eet niet elke dag taart natuurlijk. maar ik wil eigenlijk wel elke dag maken. van die jeukende handjes heb ik. volgens mijn  man moet ik die elders in huis eens laten wapperen onderhand whahahah. nee hoor, valt wel mee, hij is een lekkertje,mijn hubbie.

12

Wel eerst vullen hoor. En dan afsmeren en dan rollen. Gaat goed hoor. tja het is natuurlijk wel z dat niet alle vullingen even goed meerwerken. En als je 4 lagen vullingen hebt dan zal het ook niet makkelijk worden. Maar twee lagen met vulling zoals bavarois en jam, gaat prima hoor.

13

okee thanks ;)

14

Ik doe het vaak op een andere manier. Eerst slagroom of botercr

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)