1

Onderwerp: Hoe bewaar ik een puzzelplaatje? En hoe plaats ik het op de cake?

Gisteren een puzzelplaatje gemaakt. Moet zaterdag op de cake. Hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik ben een beetje bang voor smeltende fondant als ik invries...

Wat is jullie ervaring?

En dan de volgende: het puzzelplaatje heb ik gemaakt op een plastic insteekhoesje. Hoe plaats ik dat op de cake zonder het risico te lopen dat de boel breekt?

Dank jullie wel alvast voor jullie tips!

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Hoe bewaar ik een puzzelplaatje? En hoe plaats ik het op de cake?

Ik bewaar het in een tupperware bakje met plastic huishoudfolie losjes eromheen.
Voor het op de taart brengen, als het van fondant is, kun je het toch het beste even een uurtje invriezen en dan zo direkt van het hoesje lostrekken en op de taart leggen.
Alles vanmarsepein maak ik gewoon even los met een paletmes en laat het dan op de taart liggen en trek het hoesje eronder vandaan. Met fondant gaat dit een stuk moeilijker (dat breekt inderdaad snel) dus dan is die tip van invriezen wel heel handig hoor!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

ik bewaar hem wel in de vriezer met folie eromheen. De avond voor ik hem op de taart wil plaatsen haal ik hem even van het plastic mapje af en leg hem daarna weer terug en plaats hem in de koelkast. En dan ontdooit hij prima zonder te zweten of wat dan ook en dan kan ik hem zo oppakken en op de taart leggen :)

4

mooi alexia, aan dat antwoord heb ik ook iets. dank je wel ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

you're welcome :)

6

Ik zat dus ff te zoeken met de zoekfunctie en kwam hier.

Mijn vraag is: hboelang kan je zo'n plaatje bewaren van marsepein binnen of buiten de vriezer?

Want ik dacht: als ik me verveel kan ik wel een leuk puzzelplaatje maken en dan zie ik wel wanneer ik die gebruik, maar kan dat wel?

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

7

oh lees net in ander topic dat het kan tot de aangegeven houdbaarheidsdatum van de marsepein ...dan kan ik wel ff vooruit :P :D

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

8

Ja hoor, wel zo handig, om lekker vooruit te werken!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...